علی آذریان دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: میزان گرد و غبار در ساعت 9 صبح امروز شوش به 610 میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد 591 میکروگرم بر مترمکعب، دزفول 425 میکروگرم بر مترمکعب، اهواز 241 میکروگرم بر مترمکعب، اندیمشک 217 میکروگرم بر مترمکعب، هندیجان 144 میکروگرم بر مترمکعب و شادگان 98 میکروگرم بر مترمکعب است.
به گفته وی، اعداد دستگاه های پایش هوا نشان می دهد شهرهای شمالی خوزستان گرد و غبار بیشتری دارند.
استاندارد غبار در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
بر اساس این گزارش، مدارس قصر شیرین در استان کرمانشاه و مهران در استان ایلام به دلیل گرد و غبار امروز تعطیل اعلام شدند.
گرد و غبار در حالی دوباره شهرهای خوزستان را فرا می گیرد که نخستین اطلاعیه هواشناسی خوزستان در این زمینه صبح امروز صادر شد و اداره کل مدیریت بحران خوزستان نیز از دیروز تاکنون هیچگونه اخطاریه ای برای هشدار به شهروندان صادر نکرده است. این در حالیست که تقریبا همه اخطاریه های هفته گذشته این اداره کل درباره وقوع گرد و غبار به وقوع نپیوسته است.
خوزستانی ها که از سال 80 درگیر پدیده گرد و غبار هستند، در برخی موارد با مشکل پیش بینی و صدور اخطاریه و تعطیلی مدارس روبه رو بوده اند. هواشناسی خوزستان بهمن پارسال از راه اندازی مرکز ملی پایش و هشدار گرد و غباردر خوزستان خبر داده و اعلام کرد با راه اندازی این مرکز می توان پیش بینی 10 روزه گرد و غبار کل کشور را ارائه داد.
توفان گرد و غبار هشتم بهمن پارسال و به تبع آن قطع آب و برق و شبکه ارتباطی، از سوی دیگر سردرگمی ستاد بحران خوزستان در اعلام تعطیلی اعتراض و انتقاد شهروندان را به دنبال داشت، به طوری که روحانی رئیس جمهوری و جهانگیری معاون اول وی کارگروه ویژه ای را برای رسیدگی به این مساله تعیین کردند. این رویدادها باعث شد مدیرکل مدیریت بحران استانداری برکنار شود.

7151 /6037
خبرنگار: نادره وائلی زاده ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.