به گزارش ایرنا عزیزالله شهبازی شنبه در نشست بررسی مشکلات بازارچه مرزی و بندر تجاری اروندکنار از توابع شهرستان آبادان گفت:رونق بخشی به شهر مرزی اروندکنار و خروج این شهر مرزی از بن بست از راهبردهای دولت در این منطقه است.
وی اظهار داشت:بر اساس توافق صورت گرفته با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی استان و گمرکات خوزستان، طی دو ماه آینده بازارچه مرزی در مرکز شهر با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار فعالیت خود را ا زسر می گیرد.
شهبازی به اعطای مجوز پنج میلیون دلاری واردات کالا در قبال صادرات از سوی تعاونی های مرزی به بازارچه مرزی اروندکنار اشاره کرد و گفت:مجوز ورود 41 قلم کالا از طریق این بازارچه به بازرگانان فعال اعطا می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:بازارچه اروندکنار با این وسعت می‌تواند اشتغال قابل قبولی برای مردم منطقه ایجاد کند.
فرماندار ویژه آبادان در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد:مزیت های متعددی برای بازارچه مرزی اروندکنار وجود دارد که یکی از مهم ترین آن، صادرات محصول غیرنفتی از لحاظ حجم و کیفیت می باشد و در این زمینه عراق از بازارهایی است که از آن، بسیاری از کالاهای تولید داخلی به فروش می‌رسد.
وی رونق بخشی به اقتصاد منطقه با اولویت اشتغال مردم محلی را رویکرد دولت عنوان کرد و بیان داشت و افزود:تلاش می کنیم تا غبار نشسته بر پیکر اقتصاد در مناطق مرزی با توجه زیر ساخت های موجود زدوده شود.
در این نشست که عامر کعبی، جلیل مختار و غلامرضات شرفی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، عبداللهی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، جعفری ناظر گمرکات استان خوزستان و جمعی از مسئولان محلی و انتظامی حضور داشتند موانع و راهکارهای رونق بخشی به بندر تجاری اروندکنار مورد بحث و بتادل نظر قرار گرفت.
بازارچه مرزی اروندکنار، نهم شهریور ماه 1394 با حضور عبدالحسن مقتدایی استاندار وقت خوزستان افتتاح شد.
به گزارش ایرنا جمعی از اهالی شهر مرزی اروندکنار نیز هفته گذشته با تجمع مقابل اداره بندر اروندکنار در حالی که دست نوشته هایی با مضمون 'گمرک ما غیر فعال است'،'بازارچه مرزی چرا تعطیل شد'،' شهر محروم اروندکنار بدون مسئول' و 'به داد گمرک اروندکنار برسید' در دست داشتند خواهان رسیدگی به وضعیت اشتغال در بندر تجاری اروندکنار شدند.
3015/ 6125 خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشار:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.