علی پهلوان  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول اظهار داشت: هدف تشکیل کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس سرتاسر خوزستان، جذب و ایجاد آمادگی حداکثری دانش آموزان در مواجهه با حوادث و بلایا است.

وی افزود: به همین جهت، برنامه‌های مختلفی در جهت جذب و تقویت خدمات این حوزه طراحی و به اجرا رسیده است و بیش از 420 کانون دانش آموزی جمعیت هلال احمر در استان خوزستان، فعال هستند. 

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد: هم‌چنین، بیش از 6 هزار و 800 دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی، عضو این کانون‌ها هستند و با اصول و اهداف بشردوستانه و امدادی مورد نیاز برای مقابله با حوادث، آشنا می‌شوند. 

وی گفت: به همین جهت، اجرای طرح المپیاد دادرس جمعیت هلال احمر با همکاری آموزش و پرورش استان خوزستان مورد توجه قرار گرفت و این طرح آموزشی در استان خوزستان و به میزبانی شهرستان دزفول برگزار شد. 

پهلوان بیان کرد: با اجرای این طرح، همسان‌سازی و هم‌ترازی معلومات امدادی در اجرای مرحله شهرستانی طرح دادرس جمعیت هلال احمر استان خوزستان انجام شد که این مقوله بیانگر سطح بالای آمادگی  خدمات حوزه امداد و نجات در شهرستان‌های  مختلف استان  است. 

وی با بیان این‌که فعالیت‌های دادرسی در جامعه بی‌تأثیر نخواهد بود و خدمات این حوزه تاکنون موجب نجات جان بسیاری از انسان‌ها شده و این امر از ارزش بالایی برخوردار است،  افزود:  طرح المپیاد دادرس استان خوزستان با معرفی تیم‌های برتر این رقابت‌ها برگزار شد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان عنوان کرد: در این رقابت‌ها 24 تیم 14 نفره در بخش برادران در فضایی با نشاط به رقابت پرداختند که در پایان، تیم‌های اندیمشک، اندیکا، دزفول مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تیم دهدز نیز در این رقابت‌ها، برنده جام بشر دوست به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد. 

وی با اشاره به این که در طرح المپیاد دادرس استان خوزستان، 8 آیتم امدادی به صورت انفرادی برگزار و در پایان این رقابت‌ها از برگزیدگان این آیتم‌ها تقدیر شد، گفت: تاکنون رقابت در بخش برادران خاتمه یافته و رقابت در بخش خواهران نیز با حضور تیم‌های برتر استان، ادامه دارد. 

پهلوان بیان کرد: رشته‌های اطفای حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه و احیای قلبی ریوی، پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ از جمله بخش‌های این رقابت‌ها در سطح استان است. 

وی گفت: طرح دادرس، به عنوان یک طرح مهم آموزشی استان بوده که با هدف توسعه خدمات حوزه امداد و نجات در خوزستان برگزار و با برگزاری آئین اختتامیه در دزفول به اتمام می‌رسد و از نفرات و تیم‌های برتر در پایان این رقابت‌ها تجلیل می‌شود. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624570
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.