به گزارش ایرنا افشین حیدری چهارشنبه در شورای ورزش استان اظهار کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان به منظور تجهیز اماکن ورزش از محل تملک دارایی های استان به تصویب رسید اما اختصاص آن مدتی به تاخیر افتاد و در نهایت سازمان برنامه و بودجه یک میلیارد تومان از این مصوبه را کاهش داده و قرار است 1.5 میلیارد آن را به ورزش استان اختصاص دهد.
وی افزود: اختصاص این اعتبار توقعاتی را درجامعه ورزش استان ایجاد کرد که بسیاری از مسئولان و نمایندگان شهرستان ها به صورت مستمر مطالباتی را از ادره ورزش دارند که باوجود این اعتبار کم نمی توانیم پاسخگوی نیازهای آن ها باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان همچنین به ماده 53 در خصوص اختصاص بخشی از درآمدهای شرکت ها و کارخانه های استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص شرکت نفت، ملی حفاری و سازمان آب و برق تاکنون همکاری خوبی در زمینه برگزاری مسابقات با اداره ورزش استان داشته اند اما ورزش استان و کاستی های آن نیازمند حمایت تمامی دستگاه های استان است.
وی بیان کرد: نباید در شورای ورزش استان تنها به مصوبات اکتفا کنیم بلکه اجرایی کردن آن و اختصاص اعتبارات مورد نیاز در جهت ارتقای سطح ورزش استان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
حیدری اظهار کرد: ورزش نقش موثری در سلامت افراد جامعه دارد و اگر بخواهیم جامعه ای پویا داشته باشیم باید به امر ورزش بیشتر توجه کرده و به تعهدات خود در خصوص جامعه ورزش به خوبی عمل کنیم.
وی ادامه داد: درخصوص مسائل و مشکلات ورزش جانبازان و معلولان در روزهای اخیر بازدیدهای مستمری را از اماکن ورزشی جانبازان در دستور کار قرار داده ایم و از نزدیک مشکلات این قشر را بررسی کرده ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: خوزستان در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در موفقیت های به دست آمده داشته و اکنون نیاز است که از این سرمایه های با ارزش بیشتر از همیشه مورد توجه و حمایت قرار گیرند.
وی افزود: جانبازان و معلولان استان در رقابت های آسیایی و پاراالمپیک 2016 افتخارات با ارزشی را برای کشور و این استان به ارمغان آوردند و رسیدگی به مشکلات ان ها کمترین کاری است که می توانیم در پاسخ به زحمات آن ها انجام دهیم.
حیدری تصریح کرد:خوزستان ظرفیت های بالایی در ورزش قهرمانی دارد اما اگر زیرساخت های لازم را برای جامعه ورزش استان فراهم نکنیم، نمی توانیم کاستی های گذشته را جبران کنیم.
وی بیان کرد: درحال حاضر صحبت از برنامه محور بودن می کنیم اما در عمل خروجی مناسبی را برای ارتقای ورزش مشاهده نمی کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با این وجود در ماه های گذشته با برگزاری دوره های آموزش مربی گری و داوری به دنبال ارتقای دانش این قشر از جامعه ورزش هستیم.
وی بیان کرد:برای پیشرفت و توسعه تنها ابزار نیاز نیست بلکه به بحث نرم افزار و سخت افزار باید در کنار هم توجه داشت.
/6002/7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان|**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.