با حضور آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پنجمین همایش سران عشایر و بزرگان طوایف هندیجان با حضور اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات خلیج‌فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، صبح امروز سه شنبه، با حضور سران طوایف و عشایر، مسئولان و اقشار مختلف مردم این همایش در سالن خلیج‌فارس با همکاری امام‌جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی هندیجان برگزار شد.

آیت‌الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری در این همایش اظهار داشت: سران عشایر و قبایل از ذخایر نظام و انقلاب هستند و نقش بی‌بدیل آن‌ها در 8 سال دفاع مقدس بسیار پررنگ بود.

وی افزود: در بین استان‌های کشور استان خوزستان از جمعیت و ترکیب عشایر و قبایل متعددی برخوردار است و یک استان از وجود بزرگان و طوایف برای تمامیت انسجام اسلامی بهره می‌برد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در جنگ تحمیلی که دشمنان برای سرنگونی حکومت نوپای انقلاب اسلامی به وجود آوردند، همین عشایر ما از هر نوع قوم و نژاد به صحنه آماده و با رهنمودهای حکیمانه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی علیه دشمنان اسلام خروشیدند.

وی گفت: اکنون هم همین عشایر و قبایل با بیعت با ولی‌فقیه زمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی بر عهدی که در سال 1357 با امام راحل (ره) بستند مجدداً با آیت الله خامنه‌ای تجدید کردند.

حیدری عنوان کرد: در همه صحنه‌های انقلاب همه عشایر و سران آن‌ها پیش‌قدم‌تر از دیگران حضور داشته و از اسلام و انقلاب اسلامی پشتیبانی می‌کنند.

وی افزود: سران عشایر باید تلاش کنند که رسوم غلط در بین مردم ازجمله تیراندازی در مراسمات شادی و عزا و اطعام در مراسم سوگواری تعطیل شود، برخی کارها در بین مردم عادت شده و ترک آن‌ها مشکلاتی دارد اما باید تلاش کنیم از انحرافات دوری‌ کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عشایر و بزرگان همواره در انتخابات ایران اسلامی خوش درخشیده و پا به‌پای ملت شهیدپرور در پای صندوق‌های رأی حاضرشده و در تثبیت نظام اسلامی مؤثر بوده‌اند.

وی گفت: انتخابات پیش روی کشور بسیار مهم و حساس در دوره حاضر است و می‌طلبد مردم بدون هرگونه گرایش حزبی و باندی به کاندیدای اصلح برای ریاست جمهوری و شورای شهر رأی بدهند و چهار سال مقدرات خود را به آن‌ها بسپارند.

حیدری عنوان کرد: در درجه اول حضور در پای صندوق‌های رأی مهم‌ترین بخش از انتخابات بوده چراکه دشمنان به دنبال تخریب انتخابات و عدم شرکت مردم هستند. لذا مردم باید با هر سلیقه و تفکر برای حفظ مردم‌سالاری حضور پررنگی داشته باشند.

وی افزود: در درجه بعدی انتخاب افراد شایسته و اصلح است که بتوانند در امورات کشور بیشترین خدمات را به مردم بدهند و این افراد طبق مشخصه‌هایی که رهبر معظم انقلاب تبیین می‌کنند، باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انقلابی بودن، جوان‌گرایی، ایمان راسخ به دین مبین اسلام، اعتقاد و التزام عملی به ولایت‌فقیه و آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای گران‌قدر، از شاخص‌های منتخبان باید باشد.

پنجمین همایش سران عشایر و بزرگان طوایف هندیجان_پنجمین همایش سران عشایر و بزرگان طوایف هندیجانDSC6199

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.