به گزارش ایرنا چهاردهمین جشنواره نخبگان قرآنی استان خوزستان در دو بخش رشته‌های آوایی شامل قرائت، تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی و مداحی برای پسران و رشته‌های کنفرانسی شامل تفسیر قرآن کریم، نهجه البلاغه، صحیفه سجادیه، انشاء امام زمان(عج) و انشاء نماز برگزار شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم افتتاحیه چهاردهین جشنواره نخبگان قرآنی گفت:قرآن کتاب زندگی، بیداری، خلاقیت و تمدن ساز است.
مرتضی نعمت‌زاده افزود:سازمان منطقه آزاد اروند از برنامه‌های قرآنی در سطح منطقه حمایت میی کند و در راستای گسترش مفاهیم قرآنی نیز برنامه‌های خاصی را تدوین کرده است.
وی برگزاری فعالیت‌های آموزشی و معنا محور را جزء اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود: اهتمام ما بر گسترش فعالیت‌های قرآنی توام با آموزش است.
در ادامه امام‌جمعه آبادان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 450 شهید دانش‌آموز آبادانی در هشت سال دفاع مقدس گفت:این شهدا برای دفاع از قرآن، نماز و احکام خون خود را نثار انقلاب اسلامی کردند.
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور افزود:توجه به مفاهیم قرآنی و عمل کردن به آنها ما را از گزند وسوسه‌های دشمنان ایمن می‌کند و اجازه نمی‌دهد به بیماری و انحرافات فکری دچار شویم.
وی اظهار داشت:آمریکا و صهیونیستها برای به انحراف کشیدن جوانان ما برنامه دارند و تنها راه در امان ماندن از توطئه‌های آنها تمسک به قرآن و تعالیم نورانی آن است.
معاون پرورشی، فرهنگی آموزش‌وپرورش خوزستان در ادامه از اعزام 25 تا 40 نفر از نخبگان قرآنی خوزستان به مسابقات کشوری خبر داد.
مهدی رفیعی دهکردی افزود:برای حضور بهتر نخبگان برگزیده چهاردهمین جشنواره قرآنی استان دوره‌های تخصصی برگزار خواهد شد.
مدیر اداره آموزش‌وپرورش آبادان در حاشیه برگزاری این جشنواره به ایرنا گفت:800 دانش‌آموز از 40 منطقه خوزستان در این جشنواره حضور دارند که 430 نفر از آنها پسر و 370 نفر نیز دختر هستند.
اعظم قاسمی زاده افزود: همچنین 41 دانش‌آموز از شهرستان آبادان، 88 نفر از شهر اروندکنار و 29 نفر از شهرستان‌های خرمشهر و مینو شهر در این جشنواره حضور دارند.
جشنواره به مدت سه روز و در روزهای 29، 30 و 31 فروردین برگزار می‌شود.
3015/6002
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده: کبری آقازری
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.