مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از ثبت رکورد ۱۸۰ عملیات تعمیری توسط دستگاه لوله مغزی سیار بر روی چاه های این شرکت در سال ۱۳۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محسن دهانزاده گفت: این عملیات طی یک سال گذشته با حدود 1200 دکل روز و  با هدف حفظ و افزایش ظرفیت تولید نفت خام انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن، 57 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به این مطلب که در بیش از 90 مورد از عملیات های فوق، از دستگاه های سیار فراورش نفت(MOT ) استفاده شده، اظهار داشت: بکارگیری دستگاه های فرآورش سیار در این اقدامات موجب بازیافت بیش از 118 هزار بشکه نفت گردیده و تمامی این موارد در شرایط ایمن و بدون حادثه و به منظور جلوگیری از سوزاندن نفت در گودال سوخت و اجتناب از آلودگی زیست محیطی انجام شده است.

دهانزاده افزود: در سال 1395 همچنین 27 حلقه چاه با 116 دکل روز با بکارگیری بسته سیار تولید و تزریق نیتروژن و بدون استفاده از دستگاه لوله مغزی سیار تعمیر شد.

وی تصریح کرد: مجموع تعمیرات صورت گرفته باعث افزایش 92 هزار و یکصد بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون شده است که تحقق این دستاورد حاصل  برنامه ریزی و تلاش کلیه واحدهای فنی، عملیاتی و پشتیبانی این شرکت و مدیریت امور فنی مناطق نفتخیز جنوب به ویژه معاونت مهندسی نفت و حفاری بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون خاطرنشان کرد: توان تولید نفت خام این شرکت هم اکنون بیش از یک میلیون و سی و پنج  هزار بشکه در روز است که از میدان های اهواز، منصوری، رامین و آبتیمور استحصال می گردد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.