به گزارش ایرنا همزمان با آغاز اجرای طرح ارزیابی ظرفیت تولید و اشتغال در 73 روستای کشور، سه روستای هدف گردشگری در خوزستان نیز مورد ارزیابی و برسی قرار گرفت.
ایوب سلطانی مدیر‌میراث فرهنگی‌شهرستان ایذه روز دوشنبه در‌گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار‌کرد: با توجه به اظهارات این‌کارشناسان و مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان، روستای خماط در نزدیکی چغازنبیل، لیوس در شهرستان دزفول و کهباد2 در ایذه، سه روستای هدف گردشگری تعیین شدند.
سلطانی اضافه‌کرد: در سالهای گذشته، یکهزار و 100 روستای هدف گردشگری شناسایی و تعیین شد که در مرحله اول برای اجرای این طرح، 500 روستا انتخاب شد‌ و ‌در ‌نهایت 73 روستا که دارای ظرفیت های مناسب در حوزه ماموریت های سه گانه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستند شناسایی و برای اجرای این طرح انتخاب شدند.
وی افزود: کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از 26 فروردین به این روستاها اعزام شدند و در مدت یک هفته به بررسی ظرفیت های این روستاها با هدف ایجاد اشتغال و تولید پرداختند.
وی‌ در پایان بیان داشت: یکی از مهمترین اقدامات و فعالیت های کارشناسان اعزامی به این روستاها ظرفیت سازی و تغییر نگرش روستاییان به ظرفیت های موجود در هر روستا و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت هاست.
7161/6064
خبرنگار: مهسا نوروزی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.