به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، اعظم قاسمی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین رویداد مذهبی دانش آموزان آبادان که چهاردهمین جشنواره نخبگان قرآنی دانش آموزان استان خوزستان است در تاریخ 29 فروردین تا 31 فرودین در آبادان برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره های مذهبی به وِیژه قرآنی، سبب افزایش واعتلای فرهنگ قرآنی در بین جامعه و مردم می شوند، گفت: آموزش و پرورش به عنوان مرکز اصلی تعلیم و تربیت می تواند با تعالیم دینی ارتقاء معنویات دانش آموزان این محیط را فرآهم آورد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان تربیت اسلامی به عنوان نمونه ای از تربیتی کامل و جامع عنوان کرد و افزود: جشنواره های قرانی و مذهبی به دانش آموزان کمک می کند تا در مسیر زندگی با استعانت از برکت قرآن از لغزش ها بدور باشند.

قاسمی زاده با بیان اینکه 370 دانش آموز دختر نخبه قرآنی در چهاردهمین جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان خوزستان حضور دارند، توضیح داد: 430 نفر از دانش آموز پسر نیز از بین 800 دانش آموز حضور دارند.

وی در خصوص تعداد دانش آموزان آبادان و خرمشهر توضیح داد: آبادان و خرمشهر  با 71 دانش آموز نخبه قرآنی در این جشنواره شرکت می کند که 42 دانش آموز از آبادان، 29 دانش آموز از خرمشهر و 11 دانش آموز از اروند کنار در این جشنواره شرکت دارند.

 

جشنواره در دو رده آوایی و کنفرانسی برگزار می‌شود

سید مرتضی نعمت‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست عنوان کرد: شرکت‌کنندگان مقطع ابتدایی فقط در سطح منطقه‌ای این نوع جشنواره‌ها حاضر می‌شوند و دانش‌آموزان حاضر در جشنواره فعلی نیز از مقطع متوسطه هستند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در رده کنفرانسی نیز در رشته‌های تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشاء در مورد امام زمان و انشاء در مورد نماز باهم به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این جشنواره در دو رده آوایی و کنفرانسی برگزار می‌شود، افزود: تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، اذان و مداحی در بخش آوایی این جشنواره قرار می‌گیرد.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618047
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.