این مراسم، شامگاه جمعه(۲۵ فروردین) با تقدیر از هنرمندان و پیشکسوتان رشته های مختلف در اهواز پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مجتبی آقاکوچک زاده سرپرست حوزه هنری خوزستان، در این مراسم ضمن خوشامدگویی به حضار و تقدیر از دست اندرکاران این حوزه گفت: برنامه های محوری که در این هفته اجرا کردیم حاصل تمکن مالی حوزه هنری نبود.

وی افزود: به حوزه هنری هیچ گاه به عنوان یک دستگاه فرهنگی متنول اقتصادی نگاه نشد و با تلاش همه هنرمندان و همکاران حوزه هنری بود که همه توان خود را به کار بستند تا این برنامه ها اجرا شود.

 همچنین محمد غدیرزاده، دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی و معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان، تصریح کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی همرمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شد و حوزه هنری خوزستان هماهنگ با سایر حوزه های هنری کشور برنامه های متنوعی را متناسب با این هفته برگزار کرد.

 وی اضافه کرد: حوزه هنری خوزستان در یک فرایند جدید قرار دارد و از همه هنرمندان می خواهد که مطالبه گرانه خواسته های خود را بیان کنند و ما هم همه توان خود را در طبق اخلاص می گذاریم و به هنرمندان خدمت می کنیم.

غدیرزاده، ابراز امیدواری کرد سال 96، سال موفقیت، کار و تولید حوزه هنری خوزستان باشد و اظهار کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی رخ داد که افتتاح انجمن شعر و داستان و آغاز مجدد محافل شعر خوانی به همت وحید کیانی رئیس مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری از جمله آنهاست.

وی افتتاح انجمن شعر و داستان کودک و نوجوان با همکاری کتابخانه شهید رجایی اهواز، اکران فیلم های منتخب جشنواره رویش، افتتاح ساختمان اداره دفتر حوزه هنری آبادان، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم هنرمند، کارگاه نقد و بررسی آثار نقاشی انقلاب و... را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

در این مراسم از تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنری تقدیر شد و برخی از آنها به بیان نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت های حوزه هنری استان پرداختند و از کتاب هویت موسیقی شوشتر رونمایی شد.

همچنین عبدالله ساکیه از مبارزان انقلابی ضد رژیم پهلوی و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از فعالیت های انقلابی خود در قبل از انقلاب پرداخت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.