به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ زمستان سال گذشته ، طبق روال هر سال برای حفظ تعادل، جلوگیری از سقوط و ریشه کنی درختان در اثر بادهای منطقه‌ای، جوانه سازی و انبوه شدن تاج درختان، نور رسانی به درختچه‌ها و گونه‌های دیگر در اشکوب پایین و همچنین بالا بودن سفره‌های زیر زمینی که موجب سقوط درختان بلند می‌شود، درختان اُکالیپتوس در مسیر شرکت فولاد خوزستان هرس شدند .

امّا بعد از این برنامه‌ریزی کارشناسی، متأسفانه عکسهای هرس درختان اُکالیپتوس جاده دسترسی شرکت فولاد خوزستان منتشر شد و نوعی فضاسازی رسانه‌ای برای تشویش اذهان و افکار عمومی صورت گرفت .

محمد حسین صادق جولا؛ مدیر واحد خدمات نیز در این رابطه اظهار کرد: این نوع هرس در تمام مناطق شهر اهواز از گذشته تاکنون نیز صورت می‌گرفته و همچنین در بقیه کشورها این نوع هرس متداول است.

گفتنی است، هرسال درختان اُکالیپتوس در مسیر جاده دسترسی شرکت هرس شده که این امر، موجب رشد انبوه درختان مذکور می‌شود .

بر اساس این گزارش همزمان با هرس درختان اُکالیپتوس، حدود 14 هزار و 500 اصله نهال از گونه‌های مختلف شامل درخت کُنار کهور و کونوکارپوس ،برهان ، گل کاغذی کاشته و سیستم آبیاری تحت فشار آن منطقه راه‌اندازی شد.

گفتنی است فضای سبز شرکت فولاد خوزستان بالغ بر 495 هکتار بیش از چهار نیم برابر استانداردهای زیست محیطی است که کلیه مراحل کاشت، داشت و نگهداری فضای سبز از سوی شرکت فولاد خوزستان صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612876
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.