سرگرد رضا طریفی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: انتخاب شهید شاخص سال از سه سال گذشته توسط بسیج مستضعفان کشور انجام می شود که با مطالعه سوابق شهید معرفی شده شهید شاخص سال معرفی می شود.
وی گفت: امسال در چهارمین سال این برنامه شهید حبیب شریفی ، معلم و از نخستین فرماندهان دوران جنگ تحمیلی در سوسنگرد انتخاب شد.
سرگرد طریفی بیان کرد: هنوز پیکر این شهید به کشور بازنگشته است و از شهدای جاوید الاثر است.
مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان درادامه بیان کرد: با بررسی سوابق، مسئولیت هایی این شهید در دوران جنگ تحمیلی، سوابق فرهنگی و تالیفاتی که داشت، وی به عنوان شهید شاخص امسال معرفی شد.
وی با بیان اینکه هدف از معرفی این شهدا به جامعه معرفی الگوی انقلابی است افزود: در این برنامه از تمامی اقشار از جمله جامعه بسیج پزشک، کارگر و دستگاه های دیگر معرفی و انتخاب می شوند.
طریفی اظهارکرد: در سه سال گذشته شهدای شاخص سال از استان های چهار محال بختیاری، آذربایجان غربی و قزوین انتخاب شدند و در سال چهارم شهید شاخص از خوزستان معرفی شده است.
مسئول بسیج فرهنگیان خوزستان با اشاره به برنامه هایی که برای معرفی و بزرگداشت یاد این شهید در استان برای امسال در نظر است عنوان کرد: برگزاری کنگره با محوریت شهید شریفی و بزرگداشت بیش از 300 شهید فرهنگی در خوزستان و همچنین برگزاری جشنواره ها و مسابقات ورزشی و فرهنگی از جمله برنامه هایی است که امسال برای بزرگداشت این شهید برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این شهید شاخص در زمان محاصره سوسنگرد در دوران جنگ تحمیلی مقام فرمانده سپاه بود که متجاوزان بعثی وی را به همراه همسرش اسیر کردند که در دوران اسارت به دلیل جراحات و سختی به شهادت رسید.
شهید حبیب شریفی در بیستم تیر ماه سال 1334 در سوسنگرد متولد شد.
وی حضور فعالی در مساجد و جلسات قرآن و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد داشت.وی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با سازماندهی نیروها و جمع کردن جوانان حزب اللهی در نگهبانی از انقلاب اسلامی تلاش بسیار کرد و علاوه بر حفظ امنیت شهرها از مرزها هم غافل نبود. لیاقت وی در هدایت امور موجب شد تا فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوسنگرد به وی محول شود.
شهید شریفی در زمان حصر سوسنگرد برای شناسایی دشمن به قلب آنها رفت که در نبردی نابرابر زخمی شد و به اتفاق همسرش به اسارت درآمد و به دلیل شناسایی عوامل ستون پنجم دشمن، مورد شکنجه متجاوزان عراقی قرار گرفت.
شهید حبیب شریفی در روز هفتم مهر سال 1359 زیر فشار شکنجه در اسارتگاه بعثیون به شهادت رسید.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.