به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمد‌تقی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با موضوع ارتقا سطح کنکور اظهار داشت: همواره در طول چند سال اخیر اعلام کردیم بار‌انداز نهایی آموزش و پرورش در خانه کنکور نیست بلکه بارانداز نهایی آموزش و پرورش همان هویت دینی، ملی، فرهگی و اجتماعی ما است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش کسب یک هویت دینی و ملی است، افزود: کسب ساده‌ترین مهارت‌های زندگی اجتماعی به عنوان اولویت نخست برای آموزش و پرورش است که کنکور نیز جز اولویت‌ها هست اما به عنوان اولویت اساسی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای ارتقا سطح کنکور در جهت افزایش اعتمادبه نفس دانش‌آموزان استانی با جدیت تلاش می‌کنیم و اقداماتی خوبی از جمله تدوین برنامه توسعه کنکور انجام شده که خوشبختانه سبب ارتقا این موضوع نیز شده است.

وی با بیان اینکه دو دیدگاه در آموزش و پرورش حاکم است، تصریح کرد: دیدگاه نخست مبتنی براین است که آموزش و پرورش یک برنامه علمی داشته باشد و بر اساس برنامه تدوین شده اقدام کند اما نگاه ضعیفی است و طرفداران کمی دارد حال اینکه دیدگاه دوم مبتنی بر این است که تعداد زیادی تصور می‌کنند با جابه جایی چند مدیر و کارشناس در آموزش و پرورش مشکلات قابل حل هستند من مخالف این دیدگاه هستم.

تقی‌زاده عنوان کرد: بر اساس دیدگاه نخست از سه سال گذشته برنامه‌ توسعه آموزش و پرورش در 20 شاخص تدون شد که شاخص نخست پیش‌دبستانی بوده زیرا معتقدم اگر مشکلات دانش‌آموز در پیش‌دبستانی حل شود مشکلات دانش‌آموز در کنکور نیز قابل حل هستند.

وی با بیان اینکه خوزستان استان دو زبانه نیست بلکه چند زبانه است، افزود: خوزستان دارای اقلیم خاص و برخی محرومیت‌های فرهنگی و اجتماعی خاص است همچنین استان ما دچار تاخیر‌های تاریخی شده است به همین دلیل امروز پایه واساس آموزش و پرورش پیش‌دبستانی است و خوشبختانه در این شاخص توانستیم رتبه نخست را در کشور کسب کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ارتقا 8 پله‌ای رتبه کنکور خوزستان در کشور ادامه داد: دلیل ارتقا رتبه کنکور تنها مشخص شدن هدف بود و بخشی از ظرفیت آموزش و پرورش برای رسیدن به این هدف تنظیم شد.

وی تصریح کرد: ارتقا 8 پله‌ای رتبه کنکور خوزستان با وجود مشکلات شرایط استان طبیعی نبود و قابل مقایسه با دیگر استان‌های کشور نیست، امروز اگر آموزش و پرورش شرایط خوبی داشته باشد شرایط جامعه نیز خوب است.

تقی‌زاده درباره علت پرداختن نکردن مطالبات آموزش و پرورش از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: عدم درگیری ذهن مسئولان نسبت به آموزش و پرورش سبب شده که مطالبات آموزش و پرورش پرداخت نشود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610133
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.