به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیخسرو‌ چنگلوایی ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان در بخش‌نامه‌ای آزمایشاتی را برای خروج گندم مطرح کرده که برای اجرای آنها حداقل 20 میلیارد تومان تجهیزات نیاز است و جای سئوال است که برای آغاز هر کاری چرا خوزستان به عنوان پایلوت انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه سهامدارن عمده گندم در خوزستان کشاورزان هستند، افزود: 75 درصد خرید گندم خوزستان توسط تعاون روستایی و 25 درصد دیگر را مجموع کشور تشکیل می‌دهد اما در سطح کشور روند خرید برعکس است و با توجه به اینکه سال گذشته 218 هزار محموله گندم داشتیم اگر بخش‌نامه بهداشت و درمان اجرا شود قطعا با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: پیشنهاد می‌کنیم بخش‌نامه بهداشت و درمان کارشناسی شده و به صورت یک برنامه زمان‌بندی شده تعریف شود و اعتبارات مورد نیاز را در اختیار بگذارند تا بتوانیم براساس بخش‌نامه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری مشکلی نداریم، عنوان کرد: دولت 40 میلیارد تومان اعتبار را برای اصلاح آبیاری تحت فشار اختصاص داد که می‌توان از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان وام بلاعوض داد.

چنگلوایی با بیان اینکه در مدت دو هفته 4 هزار هکتار درخواست برای اصلاح آبیاری به دست ما رسیده است، بیان کرد: امیدوارم سازمان آب و برق برای تسریع اجرا اصلاح آبیاری زمین‌های کشاورزی همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608882
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.