به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایذه، شهرستان ایذه در شمالی‌ترین نقطه استان خوزستان واقع شده است؛که از نظر وسعت جغرافیایی هم یکی از وسیع‌ترین شهرهای خوزستان است و جمعیت این شهر نیز به بیش از 200 هزار نفر می‌رسد اما متاسفانه این شهرستان بزرگ با وجود قدمت تاریخی دارای فقط یک بیمارستان است.

بیمارستانی که بر سر در آن کلمه "تخصصی" نیز حک شده است اما فاقد امکانات پزشکی مناسب در شان مردم این شهرستان است به گونه‌ای که بارها مشکلات حوزه سلامت از سوی همین رسانه کشوری به گوش مسئولان رسیده ولی اقدام مناسبی برای برطرف کردن کمبودهای پزشکی این دیار انجام نشده است.

نبود پزشک متخصص یکی از مشکلات اساسی برای شهروندان ایذه‌ای به حساب می‌آید که پس از اجرای طرح تحول سلامت در کشور باز این عدم پزشک مناسب در شهر ایذه رفع نشده و اگر نگاهی گذرا به این تخصص‌ها کنیم نبود چشم پزشک کافی در سطح شهر و نبود اتاق عمل چشم پزشکی مردم این شهر را سرگردان کرده است.

اتاق عمل چشمی که می‌توان با افتتاح آن بخشی از مشکلات اصلی مردم شهر ایذه را در حوزه سلامت رفع کرد؛ چرا که شهروندان ایذه‌ای به دلیل نبود اتاق عمل چشم پزشکی در شهرستان باید برای یک عمل ساده ساعت‌ها مسیرهای پر خطر را برای رسیدن به مرکز استان و یا استان‌های دیگر بپیمایند که گاه شاهد مرگ شهروندان ایذه‌ای به سبب همین سفر بوده‌ایم.

ناگفته نماند که چند ماه پیش در فضای مجازی عکسی ارسال شده بود مبنی بر اینکه اتاق عمل چشم پزشکی از سوی مسئولان بهداشت و درمان و همچنین دفتر نماینده شهرستان افتتاح شد که این موضوع سبب خوشحالی شهروندان ایذه‌ای شد اما با پیگیری‌هایی که از سوی خبرنگار تسنیم انجام شده پس از آن روز که این اتاق عمل به صورت "فرمالیته" افتتاح شد تاکنون هیچ گونه عملی که مربوط به چشم باشد در بیمارستان این شهر انجام نشده است.

طرح تحول سلامت در ماه‌های آغازین دولت یازدهم در بیمارستان‌های سراسر کشور اجرا شد اما متاسفانه این طرح پس از گذشت بیش از یکسال به این شهر محروم رسید و این موضوع توسط برخی از شهروندان ایذه‌ای به شوخی در گفت‌وگوها این‌گونه بیان می‌شود که نظام سلامت در شهرستان ایذه جز تغییر بیش از 6 مدیر در دولت یازدهم آنقدرها کار خاصی برای مردم این شهر نکرده است.

این تغییر مدیران هم قطعا با توصیه نمایندگان مجلس اتفاق افتاده است و شاید همین امر سبب کم کاری‌ها در حوزه سلامت این شهر شده است.

حالا مردم ایذه از مسئولان وزارت بهداشت به ویژه آقای وزیر در فضاهای حقیقی و مجازی درخواست دارند که کاری برای بحران موجود در بیمارستان این شهر به سبب کمبودهای امکانات پزشکی از جمله اتاق عمل چشم کنند تا اینکه شاید گره‌ای از هزاران مشکل آنها برطرف شود.

در همین رابطه خبرنگار تسنیم موضوع نبود اتاق عمل چشم پزشکی را از رئیس شبکه بهداشت و درمان ایذه جویا شد و مازیار حسن زاده اظهار داشت: به دلیل نبود هماهنگی و عدم اجرای دستورات ارسالی از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی توسط کلینیک خصوصی سینا و با توجه به شرایط موجود، اتاق عمل کلینیک سینا شرایط جراحی چشم را فراهم نکرده است.

وی افزود: برای آخرین فرصت از کلینیک سینا بازدید صورت می‌گیرد و در صورت عدم اصلاح موارد اعلام شده مورد برخورد قانونی قرار می گیرد.

در همین زمینه داود عالی نژاد یکی از شهروندان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایذه اظهار داشت: متاسفانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی فقط می‌توانند مدیر عزل و نصب کنند که همین مورد قطعا روند خدمات رسانی به مردم را کم می‌کند.

وی بیان کرد: مردم ایذه چه گناهی کرده‌اند که مسئولان در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه بهداشت و درمان آنها را فراموش کردند؛ تا کی باید مردم از نبود پزشک کافی در رنج باشند این وضعیت به طوری است که همشهریانم باید برای یک بیماری ساده ساعت‌ها مسیر را برای رفتن به بیمارستان‌های همجوار بپیمایند.

این شهروند ایذه‌ای تصریح کرد:بیمارستان ایذه وضعیت نابسامانی دارد چرا که از لحاظ نبود تخت بیمارستانی مناسب و همچنین اتاق‌های عمل کافی مردم این شهر عذاب می‌کشند.

عالی نژاد عنوان کرد: چرا باید شهروند ایذه‌ای به خاطر یک عمل ساده چشم پزشکی به استان‌های دیگر سفر کنند؟ مگر مسئولان استانی و شهرستانی که فقط شعار می‌دهند چه کاری می‌کنند که مشکل بزرگ مردم این شهر را برطرف نمی‌کنند.

گزارش از حمید اسکندری سبزی

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607875
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.