به گزارش ایرنا یدالله شمایلی پنجشنبه در حاشیه بازدید جهانگیری معاون اول رییس جمهوری از طرح کانال انتقال آب شهید پورشریفی به عرصه های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز بیان کرد: طول این کانال 44کیلومتر، عرض کف آن بین 30 تا 50 متر است
وی افزود: شرکت های پیمانکاری و مشاوران اجرای طرح در حال حاضر مشغول به کارند تا طی روزهای آینده 10کیلومتر اول کانال را در فاز اول افتتاح کنند.
شمایلی بیان کرد: با احداث این کانال بخشی از اراضی فوق بحرانی جنوب شرق اهواز را آب اندازی و مرطوب می کنیم هر چند کارهای بیولوژیک و نهال کاری هم باید انجام شود اما از آنجایی که این کار زمان بر است باید کار مرطوب کاری را هم انجام دهیم.
وی توضیح داد: تامین آب این کانال از طریق مجتمع پرورش ماهی آزادگان انجام می شود و بیست متر مکعب در ثانیه دبی آن است.
وی گفت عملیات اجرائی این طرح از دهم اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دیروز چهارشنبه به منظور افتتاح چند طرح وارد اهواز شد که در این سفر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و یکی از معاونان سازمان حفاظت محیط زیست، معاون اول رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.
افتتاح کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول به عنوان بزرگترین واحد صنعتی شمال خوزستان ، کارخانه روغن کشی فربست دزفول با ظرفیت تولید روزانه 300 تن روغن خوراکی و کارخانه بسته بندی قارچ از جمله طرح هایی هستند که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در دزفول به بهره برداری رسیدند.
جهانگیری عصر امروز پنجشنبه به تهران بازخواهد گشت.
7158/7164/6064
خبرنگار:عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.