به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محمدعلی خلیلی اظهار کرد:در بازه زمانی 25 اسفندماه 95 تا پنجم فروردین ماه امسال، 3میلیون و 41 هزار و 45 نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که از این تعداد یک میلیون و 560 هزار و 891 نفر حداقل یک شب اقامت داشتند.
وی افزود: بیشترین آمار بازدید از شهرها تاکنون به ترتیب از اندیمشک با 383هزار نفر، اهواز با 279 هزار نفر، ایذه با 244 هزار نفر، لالی با 199 هزار نفر و شوش با 191 هزار نفر بوده است.
خلیلی با اشاره به آمار اقامت‌کنندگان در شهرهای خوزستان نیز گفت: ایذه با 379 هزار نفر بیشترین آمار اقامت‌کنندگان را داشت و پس از آن به ترتیب شهرهای اندیکا با 175 هزار نفر، دزفول با 124 هزار نفر، اهواز با 120 هزار نفر و آبادان با 93 هزار نفر بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به شلوغ‌ترین مبادی ورودی استان نیز گفت: خوزستان دارای پنج ورودی است که از این میان اندیمشک شلوغ‌ترین ورودی استان در این روزها به شمار می‌رود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان همچنین با بیان آمار اقامتگاه‌های رسمی زیر پوشش سازمان میراث فرهنگی نیز گفت:اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر این سازمان در استان خوزستان شامل 38 هتل، 5 هتل آپارتمان، 24 مهمان‌پذیر، 26 مرکز پذیرایی بین‌راهی، 10 سفره‌خانه سنتی و سه مرکز سرگرمی و تفریحی است.
6125 دریافت کننده و منتشرکننده خبر:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.