غلامرضا شریعتی دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان طلوع همدلی به خبرنگاران گفت: رسیدگی کردن به یتیمان، خانواده های بی سرپرست و خانه های سالمندان وظیفه است و باید در حد توان به آنها خدمات ارائه شود.
وی افزود: در این دیدار مشکلاتی از جمله برق و فضای سبز مطرح شد و تلاش برای حل این مشکلات صورت می گیرد.
شریعتی ادامه داد: از مسئولان بهزیستی ومرکز نگهداری سالمندان و فرماندار تقدیر می کنم که محیط خوبی را برای سالمندان فراهم کرده و با روحیه و انرژی، کاردنیا و آخرتی را انجام می دهند.
استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: مسئولان مربوطه بیشتر در کار خود موفق باشند و استانداری نیز در ارائه خدمت به آنها آماده است.
مسئول فنی مرکز سالمندان خیریه طلوع همدلی گفت: این مرکز از سال 89 افتتاح شده و اکنون یک سال است که از منطقه گلستان به اسلام آباد تغییر مکان پیدا کرده است.
مریم نوروزی افزود: این موسسه با مجوز خیریه فعالیت کرده و تحت پوشش بهزیستی استان است و در حال حاضر 33 سالمند در این مرکز نگهداری می شوند.
وی بیان کرد: حدود نیمی از سالمندان این موسسه بی سرپرست هستند و تمامی پذیرش ها با هماهنگی سازمان بهزیستی و اداره کل بهزیستی استان و شهرستان کارون است.
نوروزی ادامه داد: خدمات پزشکی در این مرکز به صورت هفتگی انجام می شود و به صورت سه شیفت خدمات پرستاری به سالمندان ارائه می شود.
مسئول فنی مرکز سالمندان خیریه طلوع همدلی اظهار کرد: خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی نیز در این مرکز به صورت مستمر ارائه می شود و اردوهای درون شهری و بیرون شهری از دیگر خدمات این مرکز به شمار می رود.
وی گفت: موسسه خیریه طلوع همدلی در سطح استان فعالیت می کند و بحث آموزش بچه های بی سرپرست از دیگر خدمات این موسسه است.
نوروزی افزود: این بچه های بی سرپرست به صورت سالانه از مقطع دبستان تا دانشگاه شناسایی شده و مورد حمایت کامل قرار می گیرند.
مسئول فنی مرکز سالمندان خیریه طلوع همدلی ادامه داد: همچنین بحث اشتغالزایی زنان بی سرپرست یکی دیگر از خدمات این موسسه است که با ایجاد کارگاه های خیاطی برای این زنان ایجاد اشتغال می کند.
وی گفت: این مرکز خیریه به همت سازمان بهزیستی و خیران استان اداره می شود و بودجه دولتی دریافت نمی کند.
7152/6064
خبرنگار: رضا خبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.