به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی راهیان نور سردار غلام‌ عسگر کریمیان در حاشیه حضور در منطقه طلائیه در غرب خوزستان ، با اشاره به اهمیت حرکت راهیان نور، اظهارکرد: در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خون پاک شهدا ریخته شده و فضای موجود پر از محتوای فرهنگی است و کاروان های راهیان نور، بهترین بستر برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به مردم است.
وی افزود: مگر می‌شود، جایی که شهدا در آنجا قدم برداشته ، راز و نیاز کرده ، و خونشان ریخته شده، در انسان اثربخش نباشد؟
وی ادامه داد: بخش اعظمی از فرهنگ ما، فرهنگ عاشورایی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی است و شهدا بزرگترین و کامل‌ترین الگو برای این فرهنگ متعالی هستند.
سردار کریمیان گفت: معتقدم خود مناطق عملیاتی، محتواست حالا اگر در کنار این فضای مناسب و کم نظیر، توانستیم روایتگری خوب داشته باشیم خیلی خوب است.
فرمانده سپاه عاشورا افزود: بنده از همه‌ی پیشکسوتان جهاد و شهادت در خواست می‌کنم در انتقال پیام شهدا و سیره شهدا و فرهنگ ناب دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب پیشقدم شوند.
وی با اشاره به اینکه تعداد کاروان‌های راهیان نور زیاد شده و مردم رغبت بیشتری برای حضور در این فضا دارند گفت: این نشان می‌دهد محتوای راهیان نور محتوای خوبی بوده و معتقدیم خون شهید اثر دارد و البته اثر پذیری مردم نیز بالا رفته است.
سردار کریمیان به حضور خانواده ها و کاروان‌های خانوادگی اشاره کرد و افزود: پیش از این فقط کاروان‌های اتوبوسی در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور می‌یافتند، اما چند سالی است، خانواده‌ها با خودروی شخصی در این مناطق حضور می‌یابند که نشانه‌ رشد فرهنگ دینی و انقلابی مردم است.
این رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس ، یادآور شد: طلائیه دومین کربلای ایران پس از شلمچه و شاهد حماسه‌های بزرگ رزمندگان اسلام بوده است و شهیدان همت، حمید باکری و یاغچیان در این خاک به شهادت رسیدند.
وی بیان کرد: بنده که در سال 62 در علمیات خیبر و در همین خاک طلائیه مجروح و سپس به اسارت دشمن در آمدم، همواره از خدا می‌خواهم به دوستان شهیدم بپیوندم و حیف است آدمی در بستر مرگ بمیرد، شهادت بزرگترین آرزوی من است.
فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهم حال و هوای نسل سوم و چهارم را که در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور دارند به ثبت برسانند؛ چه صحنه‌های ماندگاری که در این خاک پاک خلق می‌شود و از دید رسانه‌ها پنهان می‌ماند، هنر رسانه باید به تصویر کشیدن این صحنه ها باشد و رسانه باید حس راهیان نور را به جامعه انتقال دهد.
30 یادمان دوران دفاع مقدس خوزستان در طول سال به ویژه ایام نوروز پذیرای کاروان های راهیان نور و اقشار مختلف مردم است.
شلمچه، طلائیه، دهلاویه، هویزه، فتح المبین، یادمان شهدای هور، فکه، چذابه، اروندکنار، پاسگاه زید، پادگان دوکوهه، پادگان گلف و مسجد جامع خرمشهر از جمله یادمان های دفاع مقدس در خوزستان هستند که در طول سال به ویژه ایام نوروز مورد بازدید و زیارت کاروان های راهیان نور و مردم قرار می گیرند.
3004/ 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.