عبدالحسین آذرباد روز دوشنبه به ایرنا افزود:عده ای از مربیان دره و غارنوردی فدراسیون کوهنوردی دیرویز جهت اکتشاف و دیدن دره های پشت کوه سالن و کوههای مشرف به آبشار شوی به منطقه سرتنگ رفته بودند که یکی از آنها دچار حادثه شد واین حادثه به مرگ وی انجامید.
وی افزود:یکی از این کوهنوردان با نام مهدی کمپانی 33 ساله اهل اصفهان که مربی دره و غارنوردی بوده هنگام فرود به دره سقوط کرده که احتمال می رود در طناب گرفتگی و مشکل ایجاد شده که این امر منجر به سقوط وی شده است .
وی گفت:این حادثه در منطقه سرتنگ بین سالن و لنگرکوه اتفاق افتاده که دارای دره های عمیقی است و کوهنورد با سقوط به دره از ناحیه دست،پا ،دنده ها ،لگن و پارگی شکم دچار شکستگی شده و خونریزی داخلی شدید باعث مرگش شده است.
آذرباد از تلاش و پیگیری عشایر منطقه در مدیریت این حادثه و کمک به فرد حادثه دیده که تا 5 صبح امروز ادامه داشت تقدیر کرد.
سید محمد محمودی رئیس فوریت های پزشکی 115 دزفول نیز در این خصوص گفت:یک گروه هشت نفره در منطقه سرتنگ کوهنوردی کردند که یکی از آنها از ارتفاع 30 متری به دره سقوط کرده است.
وی افزود:با اطلاع از این حادثه تلاش های زیادی برای اعزام بالگرد اورژانس هوایی به منطقه شد که به علت وزش باد امکان اعزام بالگرد 115 ممکن نبود و بالگرد هلال احمر که در دهلاویه مستقر بود با 2 نیروی اورژانس و دیگر تجهیزات به منطقه اعزام شد که باز هم به علت وزش باد و نبودن مکان مناسب برای فرود امکان فرود فراهم نشد و بالگرد به دزفول بازگشت و مجبور شدیم از آمبولانس زمینی استفاده کنیم.
محمودی افزود:حدود ساعت 16 عصر دیروز 2 کد آمبولانس مجهز هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شدند و ساعت 21:30 به محل حادثه رسیدند که متوجه شدند فرد مصدوم با شکستگی های متعدد اندام ها همراه است و خونریزی شدید به مرگ وی منجر شده است .
وی گفت:جسد مصدوم به محل مناسبی منتقل و صورت جلسه شد.
عظیم رضای مرساق مدیرعامل جمعیت هلال احمر دزفول نیز گفت:با توجه به اینکه امکان اعزام بالگرد اورژانس هوایی و فرود بالگرد هلال احمر در منطقه میسر نبود 2 آمبولانس هلال احمر و اورژانس بهمراه 3 نیروی کوهنورد هلال احمر به منطقه اعزام شدند که هنگام رسیدن نیروها فرد حادثه دیده به علت شدت جراحات و خونریزی فراوان جان باخته بود.
وی افزود:نیروهای اعزامی ساعت پنج صبح جسد فرد حادثه دیده را تحویل سردخانه دادند .
رضای مرساق از همکاری و تلاش نیروهای اورژانس و اهالی منطقه تقدیر کرد.
کوه سالن در فاصله 110 کیلومتری شهر دزفول در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر واقع است.
این کوه به ارتفاع 2650 متر در شمال استان خوزستان و در مرز با استان لرستان واقع است.بخش انتهایی مسیر سالن کوه در زمستان به دلیل برف و باران بسیار لغزنده است.
بخش های کوهستانی سردشت و شهیون از جاذبه های گردشگری شهرستان دزفول می باشند.
بخش سردشت دزفول با سه هزار و 800 کیلومتر مساحت شامل 2دهستان و 57 روستاست.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.