امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام چهارشنبه در اهواز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : دفاع مقدس یک حرکت فوق تصور بوده چرا که در رشته های فرهنگی، اقتصادی ، صنعتی و نظامی بدون علوم آن نمی توان اظهار نظر و نقد کرد.
وی ادامه داد : اهالی فن دنیا در حال نقد و ارائه تزهای مختلف دانشگاهی در حوزه علوم نظامی هستند تا بتوانند از این دانش برتر به ایجاد روابط بین المللی دست پیدا کنند.
وی از شناساندن وسعت عملکرد دفاع مقدس گفت و بیان کرد : به خوبی به جنگ دفاع مقدس پرداخته نشده و همه ابعاد آن را معرفی نکرده اند و این به معنای کوتاهی نیست بلکه به معنای وجود دانستنی های زیاد دراین زمینه است که باید به نسل های جوان شناخته شود .
امیر گلفام عنوان کرد: زمان جنگ غرب و شرق بر این باور بودند که با رخداد جنگ پیروز خواهند بود و 37 کشور به شکل مستقیم به رژیم بعثی کمک کردند و با گذشت سال ها از آن دوران هنوز برخی کشورهای عربی اعلام می کنند در آن زمان به صدام کمک کرده اند .
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استان خوزستان نقش برتر را در دفاع مقدس داشت ادامه داد: برخی از اوراق دفاع مقدس چسبیده به کتاب این دوران هستند و انگار کتاب را با ندیده گرفتن چند صفحه ورق زده ایم.
وی افزود : تلاش کرده ایم تا با اعزام راویان از چهار نیروی مختلف ارتش در یادمان های دفاع مقدس نقش نیروهای دریایی، زمینی و هوایی ارتش را نیز بیان کنند.
امیر گلفام بیان کرد: زیرساخت های لازم در استان خوزستان برای تعیین یادمان های دفاع مقدس هوایی و دریایی وجود دارد ولی هنوز به ظرفیت یادمان های بزرگ هوایی دست پیدا نکرده ایم .
وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی در هفت یادمان برای استقبال از راهیان نور اقداماتی نظیر تهیه بسته های فرهنگی برای راهیان نور ودر برخی مکان ها مثل دژ خرمشهر و میشداغ مکانی برای اسکان راهیان نور ساخته و راه اندازی کرده است.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توزیع بسته های فرهنگی خاص دانشجویان، کودکان، مردم و حتی تهیه وسیله های فرهنگی برای خودروها و توزیع بین کاروان های راهیان نور اظهار کرد: در این ایام حداقل 20 هزار نفری از میشداغ بازدید خواهند کرد.
وی اظهار کرد : درخوزستان حدود 680کیلومتر مناطق جنگی داریم که نمیتوان ظرف کوتاه مدت کاروان ها از این مناطق بازدید کنند و باید این تجربه دفاع مقدس را فرهنگ سازی کنیم تا در طول چند سال به ترتیب معرفی شود .
امیر سرتیپ دوم گلفام بیان کرد : درمناطق بازدید شاهد مردمی هستیم که با خلوص و سادگی تمام در این مناطق حاضر شده اند و به بیانات فرماندهان و راویان گوش می دهند و این نشان دهنده ارزش بالای دفاع مقدس برای مردم است .
امیر سرتیپ دوم گلفان روز گذشته به همراه جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران از مناطقه جنگی چذابه و یادمان های دفاع مقدس در استان خوزستان بازدید کرد.
7165/6064
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد **انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.