به گزارش ایرنا از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری عصر یکشنبه در یادمان شهدای عملیات فتح المبین در شوش خوزستان بیان داشت: عملیات فتح المبین جزو عملیات‌های موفق و تعیین کننده دفاع مقدس بود. حساسیت در این عملیات به قدری پیچیده بود که فاصله سنگرهای ما با دشمن به 20 متر رسیده بود اما رزمندگان در این عملیات با روحیه ایثار و شهادت طلبی، قدم به قدم پیشروی و زمین‌های اشغالی را آزاد کردند.
وی در ادامه به بیان خاطره‌ای در رابطه با سردار سرخه پرداخت و گفت: یکی از رزمندگان اهل شوش به نام سردار حسن سرخه در این عملیات دلاوری‌های زیادی را به نمایش گذاشت.
سرلشکر باقری ادامه داد: این نمونه‌ای از رشادت و ایثاری است از آنچه که شهدا، رزمندگان و جانبازان بر جا گذاشتند و در سینه‌های ما مانده که چگونه دفاع مقدس را رقم زدند. رژیم بعثی با لشکر زرهی و ده‌ها لشکر و با پشتوانه 35 کشور جهان به کشورمان تجاوز کرد اما آمارهای بعد از جنگ نشان می‌دهد تلفات بعثی‌ها 2 برابر شهدای ما بوده است.
وی بیان کرد: امروز ما در سرزمین‌های راهیان نور سربلندانه افتخارات شهدا را بیان می‌کنیم و در تاریخ به ثبت می‌رسانیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: باید قدر انقلاب را بدانیم و مسیرهای دشوار را با درس گرفتن از شهدا طی کنیم. فرهنگ تلاش، مجاهدت و ایثار چیزی است که باید از جبهه‌ها به شهرها ببریم و در خدمت کردن به همشهری و هم‌وطن خود از آن بهره ببریم و بدانیم رزمندگان از آن بهره برده‌اند.
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: روزی ما در مرزهای خوزستان می‌جنگیدیم تا تنگه استراتژیک کشور را جدا نکنند و امروز رزمندگان و حامیان انقلاب و فرزندان ما در جبهه‌های سوریه، عراق ‌و یمن امنیت این ملت را برقرار می‌کنند و همه دنیا را به حیرت وا داشته‌اند. امیدواریم به هدایت شهیدان و رهبر انقلاب همه مشکلات برطرف شود. ما به آینده کشور امید داریم و امیدواریم خداوند لطف کند تا سال آینده سالی امن و آرام برای کشور ایران باشد.
به گزارش ایرنا سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عصر یکشنبه در یادمان شهدای عملیات فتح المبین حضور یافت.
یادمان شهدای عملیات فتح المبین یادآور عملیات غرورآفرین فتح المبین است که در فروردین سال 61 انجام شد و طی آن عملیات حدود 2500 کیلومتر مربع از زمین‌های کشورمان از دست رژیم متجاوز بعثی آزاد شد.
این یادمان در غرب شهر شوش قرار دارد.
6068/7280
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.