شهیار میرخشتی یکشنبه در گفت وگو با خبر نگار ایرنا اظهار کرد : مراکز مدیریت حوادث فوریتهای پزشکی در سطح خوزستان شامل پنج مرکز در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشکده های بهبهان ، آبادان و شوشتر به صورت24 ساعته در خدمت مهمانان نوروزی و کاروان راهیان نور می باشند.
میرخشتی ادامه داد : در سطح جغرافیای استان خوزستان که بیش از یک هزارو 100 نیروی عملیاتی در این142 پایگاه ها مشغول خدمت گزاری هستند.
وی ادامه داد : در این مراکز براساس دستور العمل های بیماران تصادفی یا حوادث غیر تصادفی که در جاده رخ می دهد و مواردی که در چهار چوب فوریتهای پزشکی قرار می گیرد خدمات رسانی می شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان بیان کرد : درمان در این مراکز بر اساس نوع بیماری یا عارضه انجام می شود و در اولین فرصت بیمار باتوجه به نیاز و تشخیص پزشک اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال پیدا می کند تا خدمات تکمیلی توسط پزشکان آن مراکز انجام شود .
میرخشتی گفت : باتجهیز کردن اورژانس حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان به یک دستگاه اتوبوس امبولانس می توانیم برای بستری موقت بیمارانی که نیاز به اتاق عمل اورژانسی دارند خدمات کامل یک اتاق عمل را ارائه بدهیم همچنین مراکز فوریتهای پزشکی در سطح جاده های استان مجهز به ازمایشگاه سیار است که در صورت نیاز آزمایش های لازم متناسب با بیمار انجام می شود .
وی بیان کرد : سامانه مرکز ارتباطات 115 در هر ساعت شبانه روز در هر نقطه استان آمادگی مشاوره و پاسخ به شهروندان و مسافران می باشد که در ایام نوروز پزشک و اپراتور این سامانه آماده پاسخ گویی است .
طرح خدمات نوروزی به مسافران از چهارشنبه 25 اسفند تا14 فروردین 96 در سطح استان خوزستان برای مسافران نوروزی برقرارشده است .
7165/6002
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد **انتشار دهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.