به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی راهیان نور کشور ، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز یکشنبه با حضور در یادمان شهدای دهلاویه و محل شهادت دکتر مصطفی چمران ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا اظهار کرد: دهلاویه منطقه‌ای است که واحدهای ارتش متجاوز بعثی عراق به این منطقه هجوم آوردند و جنایت‌های زیادی علیه ملت شریف این منطقه کردند.
وی در ادامه با اشاره به سابقه مبارزات انقلابی دکتر مصطفی چمران در لبنان بیان داشت: شهید چمران واحد دفاع نامنظم را در مناطق حمیدیه، کرخه و سوسنگرد ایجاد و عملیات‌هایی را در این مناطق اجرا کرد و در نهایت در خرداد 1360 در خاکریز خط مقدم به شهادت نائل آمد.
سرلشکر باقری با اشاره به عملیات طریق القدس که در منطقه دهلاویه انجام گرفت، تصریح کرد: اگر در مسیر شهدا که مسیر اقتدار و تبعیت از ولایت فقیه و احکام اسلامی است، باشیم و پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنیم و اخلاص عمل داشته باشیم هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند مقابل ملت ما ایستادگی کند.
وی در ادامه گفت: ملت ایران با پیروی از ولایت فقیه موفق خواهد شد، پرچم بزرگ اسلام را به دست امام زمان(عج) برساند.
وی در ادامه افزود: ما هرچه داریم از شهدا و دوران دفاع مقدس است ،هرکس در مکان شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس توفیق حضور پیدا می‌کند، نشان می‌دهد که رهرو شهداست، راهی که در آن عزت، افتخار، خداپرستی، میهن پرستی و شرف است.
سرلشکر باقری همچنین از نمایشگاه دستاوردهای نظامی و فرهنگی ارتش که در حاشیه این یادمان برپا شده است، بازدید کرد.
دهلاویه روستایی است در شمال غربی سوسنگرد که در روزهای اول جنگ مورد تهاجم رژیم بعث قرار گرفت.
به گزارش یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان به بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سوسنگرد پرداخت.
وی همچنین در سفر به شهر سوسنگرد از یادمان شهید محمدرضا سبحانی دیدن کرد.
شهید سبحانی از نیروهای ژاندارمی و اهالی بومی شهر سوسنگرد بود که در هفته نخست جنگ تحمیلی در راه دفاع از وطن و در یک درگیری تن به تن به شهادت رسید.
7158/6068
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار : محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.