به گزارش ایرنا سرهنگ سیدمحسن تقی زاه یکشنبه در دیدار با جمعی از بزرگان و شیوخ قبایل منطقه ذوالفقاری آبادان افزود:پلیس به تنهایی نمی‌تواند جلوی تیراندازی‌ در آیین های عزا یا عروسی را بگیرد و برای فرهنگ سازی کاهش این معضل به کمک بزرگان و شیوخ نیاز است.
وی با بیان برخی حوادث ناگوار برای شهروندان در این آیین ها به ویژه استان خوزستان و شهرهای جنوبی استان، افزود:این کار ناشایست، نتیجه‌ای نه برای متوفی و نه ‌عروس و داماد ندارد.
سرهنگ تقی زاده آبادان را شهر فرهنگی با سابقه و پیشینه قوی فرهنگی توصیف کرد و گفت:شنیدن برخی از اخبار ناگوار حاصل از تیراندازی در برخی آیین ها باعث می شود تا سرمایه گذار خارجی و داخلی رغبتی برای سرمایه گذاری در منطقه نداشته باشد.
وی ادامه داد:آبادان در جنگ تحمیلی بیش از چهار هزار و 200 شهید تقدیم آرمان های نظام جمهوری اسلامی کرده و در صف نخست دفاع از ایران بوده و نباید با برخی اقدامات ناشایست، نام این شهر را لکه‌دار کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در بخش پایانی سخنانش، مقابله قهری با این رسوم را گام آخر برای برخورد با افرادی که در مراسم فوت و یا ازدواج اقدام به تیراندازی می‌کنند دانست و اظهار داشت:این موضوع، معضل فرهنگی است و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در ردیف آخر مقابله با آن قرار دارند.
وی افزود:همه باید تلاش کنیم تا شاخص‌های امنیت اجتماعی ارتقاء یابد.
تیراندازی در مجالس عروسی و عزا، فرهنگ غلطی در استان خوزستان و دیگر استان های همجوار است که به درد فرهنگی تبدیل شده، شاخ و برگ دوانده است.
وجود رسوم غلط در میان سنت های تاریخی و پسندیده در میان اقوم مختلف کشور همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که به نظر می رسد باید عقلای هر قوم راهکاری برای از میان بردن این رسم های غلط بیابند و اجازه ندهند سنت های پسندیده و پذیرفته شده ای که از نیاکان به ارث رسیده اینگونه دستمایه اشتباهات شود.
3015/6125 خبرنگار: عدنان جواهری *** انتشاردهنده:سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.