به گزارش ایرنا استاندار خوزستان شامگاه شنبه درنشست بررسی مشکلات حوزه تامین اجتماعی خوزستان یکی از دلایل پرداخت نشدن بدهی سازمان ها و اداره های دولتی را مشکلات اعتباری دولت و همچنین کوتاهی در پرداخت حق بیمه توسط برخی اداره ها عنوان کرد.
غلامرضا شریعتی ، پرداخت بدهی به صورت تهاتری را از راه های تسویه بدهی بیمه عنوان کرد و افزود: چون سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خودگردان بوده و متکی به اعتبارات دولتی نیست ، سازمان های بدهکار باید بدهی خود را که حق الناس محسوب می شود بپردازند.
در این نشست اعلام شد سازمان ها و اداره های دولتی خوزستان یک هزار و 440 میلیارد ریال به تامین اجتماعی خوزستان بدهکار هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان خواستار اتخاذ راهکارهای اجرایی برای پرداخت بدهی به صورت اقساط باهدف ارانه خدمات مطلوب تر به جامعه زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی و پرداخت به موقع مستمری و حقوق بازنشستگان شد.
محمود یارعلیزاده افزود:با وجود بدهی سنگین اداره ها ، سازمان ها ، شهرداری ها ، کارگاه های خدماتی و تولیدی ، تامین اجتماعی ارائه خدمات به هیچ یک از بدهکاران را متوقف نکرده است.
وی با بیان اینکه حدود 60درصد کل بدهی ، مربوط به جرائم دیرکرد و پرداخت نشدن به موقع حق بیمه است خواستار پرداخت حق بیمه جاری سازمان های دولتی با هدف کاهش میزان بدهی آنان و ادامه خدمت رسانی به جامعه هدف شد.
صادق جلیلی مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه 2.8میلیون نفر در خوزستان زیر پوشش در خدمات درمانی هستند خواستار شتاب بخشی به روند پرداخت بدهی ها به تامین اجتماعی شد.
6065 /6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.