به گزارش ایرنا مرتضی موصلی شنبه در نشست خبری با مطبوعات و رسانه‌های خوزستان اظهار کرد: توانمند سازی اقتصادی با محوریت اشتغال متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه، توانمند سازی فکری و فرهنگی و توانمند سازی اجتماعی از رویکردهای فعالیت این نهاد انقلابی است.
وی با گرامیداشت سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 1357 گفت: این نهاد دومین نهادی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد که هنوز بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی خدمات ارزنده ای را ارایه می‌کند.
وی تاکید کرد : در سال جاری برای اولین بار تعداد معیشت بگیران روند کاهشی داشته است که این نوعی موفقیت در راستای رویکرد توانمندسازی این نهاد به شمار می رود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان دراین نشست از برگزاری جشن نیکوکاری از 18 اسفند به مدت سه روز با شعار 'بهار همدلی و شکوه مهربانی' همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.
موصلی گفت: این جشن 18 اسفند در 3 هزار مدرسه سراسر استان برگزار می‌شود همچنین در روزهای 19 و 20 اسفند در میادین اصلی شهر برپا می‌شود.
وی افزود: در جشن نیکوکاری سال گذشته 28 میلیارد ریال هدایا و کمک های مردم جمع آوری شد که امیدواریم امسال شاهد رشد صد در صدی کمک‌های مردمی در این جشن باشیم.
موصلی بیان کرد:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان اضافه کرد: حدود صد و یک هزار خانوار با جمعیت 223 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است که 60 درصد از این تعداد را مددجویان زن تشکیل می‌دهد و 84 هزار خانوار هم به عنوان کمک معیشت بگیر هستند.

موصلی با بیان این که در میزان جذب اعتبار در سال جاری 35 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: 580 میلیارد ریال در سال جاری برای این اداره کل اعتبار مصوب شده که 500 میلیارد ریال آن از طریق بانک‌ها تخصیص یافته و از این میزان 450 میلیارد ریال از سوی بانک ها جذب شده است.
وی خاطرنشان کرد: در یازده ماهه سال جاری چهار هزار و 407 فرصت شغلی برای مدد جویان ایجاد شده و بیش از 11 هزار و 400 نفر در دوره های آموزشی و مهارتی شرکت کرده‌اند همچنین 486 نفر با کاریابی در صنایع و شرکت‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به توجه به مباحث فرهنگی در کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: بیش از 7 هزار دانشجو و 30 هزار دانش آموز در خوزستان از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهرمند می‌شوند.
وی بیان کرد: در زمینه بسط و گسترش مباحث فرهنگی اردو‌های مختلفی برگزار شده است که بیش از هشت هزار نفر در این اردوها در سال جاری شرکت کرده‌اند و 85 هزار خانوار از جامعه هدف (40 درصد) نیز در برنامه‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها حضور داشته‌اند.
موصلی با بیان این که در زمینه پرداخت زکات 29 درصد رشد وجود داشته است توضیح داد: در 11 ماهه سال جاری بالغ بر 110 میلیارد ریال صدقه در استان دریافت شده که افزایش چشمگیری داشته است.
وی خاطرنشان کرد: سوم خرداد سال جاری چهار هزار و 300 خانواده به مرحله خود اتکایی رسیده‌اند و از حمایت‌های کمک هزینه معیشت خارج شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: سه هزار و 484 خانوار در استان هم اکنون در شرایطی هستند که از خود اتکایی اقتصادی برخوردارند لذا امیدواریم در زمان کوتاهی جشن خودکفاییاین خانوارها را داشته باشیم.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.