به گزارش ایرنا حسینعلی امیری جمعه در همایش روز استقلال وکلای دادگستری در اهواز اظهار کرد: برگزاری این همایش ها برای ارتقای سطح وکالت ،جایگاه وکیل و نیازمندی های اجرایی که جامعه وکالت یه آن نیاز دارد، موثر است.
وی افزود:رئیس جمهوری درایام تبلیغات انتخاباتی خود مطالبی را مطرح و وعده هایی را در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه های سیاست خارجی ، مسائل اجتماعی و حوزه اقتصادی به مردم دادند که از مهمترین آن ها توجه به حقوق شهروندی بود.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: آرامش و امنیت یکی از اساسی ترین بسترهایی است که باید به عنوان یک زیرساخت بنیادین به آن نگاه شده و در سایه حاکمیت قانون مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: درجامعه ای که حقوق مردم خدشه دار شده و نادیده گرفته شود و در آن خبری از حاکمیت قانون نباشد ، صحبت از رونق اقتصادی و حقوق شهروندی و سرمایه گذاری و اقتصاد، بی اساس است .
امیری تصریح کرد: سرمایه گذاری که به رعایت حقوق خود در کشوری اعتماد و اطمینان نداشته باشد، برای سرمایه گذاری در آن کشور با تردید مواجه است.
وی ادامه داد: گردشگرانی که برای آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ غنی ایران اسلامی به کشور سفر می کنند باید با اعتماد قدم به این خاک بگذارند و در صورت مواجه شدن با مسائل حقوقی با مشکل مواجه نشوند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری بیان کرد: دکتر روحانی در ایام انتخابات منشور حقوق شهروندی را مطرح کرد که این منشور بر اساس منطق قوی و محکمی بوده و در صد روز اول استقرار دولت با همکاری وکلا و قضات برجسته تنظیم و در آذرماه سال جاری با 21 عنوان و 100 ماده رونمایی شد.
وی ادامه داد: این منشور حقوق شهروندی ازغنای کارشناسی و نوآوری قابل توجهی برخوردار بوده اما ابلاغ این حقوق در مسیر اجرا و تحقق اهداف و موانع موجود نیز باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
امیری اظهار کرد: حقوق شهروندی فهرستی مشروح از مسائلی است که باید شهرندان نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشند زیرا افراد تا نسبت به حقوق خود آگاه نباشند نمی توانند آنها را مطالبه کنند.
وی افزود: رسانه ها، مدارس، همایش ها و اجتماعات مختلف می تواند بستر مناسبی برای شناساندن هرچه بیشتر منشور حقوق شهروندی به مردم باشد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری همچنین به ارتباط حقوق شهروندی و وکلای دادگستری اشاره کرد و گفت: حق داشتن وکیل یکی از اصلی ترین حقوق شهروندی و استقلال کانون وکلا نیز به همین نسبت از اهمیت برخوردار است.
وی بیان کرد: برشمردن حقوق شهروندی به تنهایی کفایت نمی کند بلکه نقش وکلای دادگستری نیز در احقاق حقوق شهروندی موثر است چرا که این حقوق تنها منحصر به پرونده های کیفری و مدنی نبوده و در پرونده های اداری و انضباطی و سلامت نیز وکیل نقش مهمی دارد.
امیری افزود: وکلا بازوان جامعه در اجرای حقوق شهروندی هستند و دولت برای استقلال کانون وکلا و ارتقای جایگاه این کانون اعتقاد و اهتمام ویژه ای دارد .
همایش گرامیداشت هفتم اسفندماه و روز استقلال وکلا با چند روز تاخیر روز جمعه با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، استاندار خوزستان، جمعی از کانون وکلای کشور و استان در سرسرای امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.
/6002/7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.