به گزارش ایرنا، عصر چهارشنبه مرحله فینال مسابقات شطرنج قهرمانی کشور زیر 16 و 18 سال در سالن خانه شطرنج اهواز برگزار شد که شطرنج بازان خوزستانی موفق به کسب مدال نشدند.
دور مقدماتی این مسابقات شهریور ماه امسال در اهواز برگزار شد که از هر رده 6 نفر به مرحله فینال راه یافتند.
این رقابت ها از 5 تا 11 اسفندماه در 10 دور رفت و برگشت به شیوه دوره ای برگزار شد که نفرات اول در هر رده سنی در قالب تیم ملی به مسابقات آسیایی اعزام می شوند.
در پایان مسابقات رده سنی زیر 16 سال مهدی غلامی اورینی از مازندران با 7 امتیاز به عنوان اول دست یافت. همچنین آرمان حاکمی از تهران و حمیدرضا طهماسبی از فارس به ترتیب با 6/5 و 6 امتیاز مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
در رده سنی زیر 18 سال آریا امیدی از گیلان با کسب 8 امتیاز اول شد.
در این رده محمدامین مولایی از مازندران و علی رادپور از گیلان به ترتیب با امتیازهای 7/5و 7 امتیاز دوم و سوم شدند.
عبدالامیر خطیب زاده رییس هیات شطرنج خوزستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سطح مسابقات بسیار بالا بود و شطرنج بازان خوزستان نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند.
وی با بیان این که مسابقات شطرنج قهرمانی کشور برای اولین بار در اهواز برگزار شد، افزود: شطرنج بازان استان در این رقابت ها تنها موفق به کسب یک مقام ششمی شدند.
رییس هیات شطرنج خوزستان عنوان کرد: در سالی که گذشت عملکرد کلی شطرنج بازان خوزستانی در مجموع خوب بود و این موضوع باعث شد که به عنوان هیات برتر استان شناخته شویم.
وی در پایان گفت : در سال جاری به لحاظ پذیرش میزبانی عملکرد قابل قبولی در سطح کشور داشتیم و از این جهت جوانان بسیاری جذب رشته شطرنج شدند.
6002 خبرنگار: پارسا شاکری **انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.