به گزارش ایرنا در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان آمده است: اداره کل هواشناسی خوزستان وزش بادهای قابل ملاحظه و نسبتا شدید و برخاستن گرد و خاک محلـی و کاهش دیـدافقـی را برای مناطق مرکزی و غربی استان در روز پنجشنبه پیش بینی کرده است.
مناطق مرکـزی به ویـژه شهراهواز و مناطق جنـوبی مانند شهرهای ماهشهر وهندیـجان و مناطق غربـی مانند شهرهای بستان وسوسنگرد از اواسط وقت پنجشنبه تحت تاثیر این پدیده قرار می گیرد که با کاهش سرعت باد در بعدازظهر پنجشنبه کیفیت هوا در این مناطق بهبود می یابد.
بر اساس این اطلاعیه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستـان باید نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم اعم ازآماده باش دستگاه های مرتبط مراکزبهداشتی و درمانی، بازدید و بررسی پست ها و خطوط انتقال برق، بازدید و بررسی تاسیسات و شبکه های آبرسانی، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، کشاورزان، دامداران، صیادان و افراد ساکن در مناطق با احتمال وقوع تنـدباد و طوفـان گرد و غبار برای رعایت نکات ایمنی و بهداشـتی اقدام کنند.
بر اساس این گزارش، در یک ماه گذشته خوزستان چندین نوبت با گرد و غبار شدید مواجه بوده است.
شدیدترین آن طوفان گرد و خاک با سرعت بیش از 60 کیلومتر بر ساعت و میزان بیش از 66 برابر حد مجاز در روز هشتم بهمن بود.
قطع مکرر آب و برق و شبکه ارتباطی و تعطیی مدارس و ادارات از تبعات این طوفان بوده که تاکنون در خوزستان ادامه دارد.
رئیس جمهوری پنجم اسفند و نوبخت معاون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی امروز برای رسیدگی به این مساله به خوزستان سفر کرده اند.

7151/6002
خبرنگار: نادره وائلی زاده**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.