به گزارش ایرنا عبدالمحمد جرجانی روز دوشنبه در دهمین نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالجاری افزود: ساخت دبیرستان های 9 کلاسه میانرودو حدید ، مدارس 6 کلاسه بلادیه و عجیروب،دبیرستان شهر امام ،آموزشگاه 9 کلاسه شهرک زراعی و آموزشگاه های گاومیش آباد ،جاته از جمله خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دزفول می باشند.
وی اظهار کرد:تکمیل دبیرستان رفیعیان و دبیرستان 10 کلاسه مسکن مهر از دیگر طرح های آموزشی بنیاد برکت در شهرستان دزفول می باشند که جای تقدیر دارد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول همچنین از ساخت دومین درمانگاه فرهنگیان دزفول در منطقه بهاران با مساعدت و کمک مالی فرماندار دزفول خبر داد و گفت:فرماندار دزفول 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان به تکمیل این درمانگاه اختصاص داده که امیدواریم با جذب این اعتبار در روزهای آتی این درمانگاه نیز به بهره برداری برسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
جرجانی افزود:یکی از نیکوکاران دزفول 9 سال پیش قطعه زمینی به مساحت 500 مترمربع در کوی بهاران دزفول برای ساخت درمانگاه فرهنگیان واگذار کرد.
**شرکت 47 هزار و 800 دانش آموز دزفولی در مسابقات قرآنی
معاون فرهنگی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست گفت:برای بانشاط سازی فضای مدارس در ایام دهه فجر برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی اجرا شد و 40 هزار دانش آموز در حدود 57 رشته فرهنگی و هنری شرکت کردند.
علی پورابراهیم افزود:47 هزار و 800 دانش آموز نیز در رشته های قرآنی به رقابت پرداختند و استقبال زیادی از مسابقات ورزشی این شهرستان شد .
**سفر بیش از 2 میلیون مسافر به دزفول در نوروز 95
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول گفت:پارسال افزون بر 2 میلیون مسافر نوروزی به دزفول سفر کردند.
امیر عیسی زاده به وجود برخی ناهماهنگی ها در اسکان مسافران نوروزی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این ناهماهنگی ها با همکاری دستگاه های ذیربط رفع شود .
وی گفت:با توجه به اینکه بیشترین بار اسکان مسافران نوروزی بر دوش آموزش و پرورش است از دیگر دستگاه های اجرایی تقاضا می شود بیشترین همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند و مدارس بخش مرکزی نیز فعال باشند تا در صورت نیاز از مدارس این بخش نیز جهت اسکان استفاده شود.
وی افزود:برای برگزاری انتخابات نیز خواستار همکاری بیشتر آموزش و پرورش هستیم .
*** درآمد ستاد نوروزی کفاف هزینه مدارس را نمی دهد
رضا محمدی خبار یکی از اعضای شورای آموزش و پرورش دزفول نیز گفت:مدارس دزفول برای اسکان میهمانان نوروزی آماده و در اختیار آنان قرار می گیرند ولی درآمد حاصله کفاف هزینه آب ،برق و آسیب هایی که به مدارس می رسد را نمی دهد.
وی افزود:در خصوص تعطیلی مدارس در روزهایی که با افزایش ریزگردها مواجه هستیم از مسئولان فرمانداری تقاضا می شود تعطیلی مدارس قبل از ساعت 7 اعلام شود تا دانش آموزان دچار مشکل نشوند.
وی افزود:چهار نفر از دانش آموزان با قرار گرفتن بر روی چهارراه های اصلی شهر دزفول اقدام به تمیزکردن شیشه اتومبیل شهروندانی که پشت چراغ قرمز در انتظار هستند می کنند که علاوه بر نشان دادن چهره زشتی به شهر در برخی موارد فحاشی هایی نیز صورت می گیرد که باید کنترل شوند.
عیسی زاده معاون فرماندار دزفول نیز گفت:تاکنون حلقه مفقوده ای در این خصوص وجود داشت و متولی برای این افراد مشخص نبود که قرار شد وضعیت این افراد مشخص شود و اگر بی سرپرست و یا بدسرپرست هستند به بهزیستی سپرده شوند ،اگر تبهکار هستند تحویل دادستانی شوند و اگر متکدی اند به شهرداری سپرده شوند.
وی افزود:پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گرفته و بزودی این مشکل رفع می شود.
** آماده سازی مدارس دزفول برای اسکان مسافران نوروزی
دبیر ستاد نوروزی فرهنگیان دزفول نیز در این نشست گفت:امسال یک محل به عنوان ستاد اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده که 65 مدرسه را در قالب 2 گروه به مسافران ارائه می کند.
وی افزود:برای تجهیز مدارس جهت اسکان مسافران نوروزی نیاز به آبگرمکن،بخچال،فرش ،کیسه زباله و مایع دستشوی داریم که سازمان های ذیربط باید در این خصوص با آموزش و پرورش همکاری کنند.
** آمار بی سوادان واقعی در دزفول کمتر از 2500 نفر
رئیس نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست گفت:طبق بررسی ها و مطالعات میدانی و با پیگیری های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که تعداد بی سوادان دزفول در حال حاضر کمتر از 2500 نفر است.
علیرضا شیرین صحرایی افزود:این درحالی است که در مطالعات انجام شده مشخص شده خیلی از این افراد نیز دارای مدرک تحصیلی هستند وبر اثر خطا در سرشماری بی سواد معرفی شده اند.
وی افزود:با توجه به این وضعیت اجرای طرح پژوهشی سنجش سوادآموزی گروه سنی 10 تا 49 سال را در دستور کار قرار دادیم .
شیرین صحرایی گفت:70 درصد جمعیت بی سواد دزفول را مردان تشکیل می دهند که پیش بینی می شود 20 درصد این افراد دارای مدرک تحصیلی و 20 درصد دیگر نیز سواد خواندن داشته باشند ولی فاقد مدرک باشند.
وی افزود: شناسایی بی سوادان واقعی جهت ریشه کنی بی سوادی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که این طرح بصورت پایلوت از 15 اسفندماه تا 15 اردیبهشت سال جدید در کوی مدرس،طالقانی،زیباشهر اجرا می شود .
وی افزود:روستاهای جاته،شهرک زراعی،انجیرک،سنجر،زیباشهر از جمله پرتراکم بی سوادی در شهرستان دزفول محسوب می شوند .
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.