به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، در یکی از اقدامات تیم سلامت و اورژانس 115، یک مادر باردار 30 ساله با علائم شوک نبض ضعیف و کاهش سطح هوشیاری در 25 بهمن گذشته، به بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر منتقل شد و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت.
همچنین یک مادر باردار در دشت اوزر روستای اوند دهدز با علائم فشار خون بالا و کاهش حرکات جنین برای مراقبت بیشتر با آمبولانس اورژانس 115 به بیمارستان ایذه انتقال یافت.
یک مادر باردار 26 ساله در اول اسفند جاری نیز در روستای کهناب آرپناه لالی ، با همکاری تیم سلامت مرکز بهداشتی درمانی تاراز و اورژانس 115، به بخش زایشگاه بیمارستان امید لالی انتقال و زایمان توسط مامای زایشگاه انجام گرفت.
یک مادر باردار نیز در روستای آب بید از توابع روستای جنگه شهرستان ایذه، نیز با توجه به بارش شدید برف و مسدود شدن جاده و همچنین سخت گذر بودن منطقه، با همکاری مامای تیم سلامت، به مرکز تسهیلات زایمانی ترشک سوسن انتقال داده شد.
پس از انجام اقدامات لازم اولیه در مرکز ترشک، این مادر باردار با یک دستگاه آمبولانس کمک دار ویژه به بیمارستان شهدای ایذه منتقل شد.
مراقبت از مادران باردار از اولویت های مهم برنامه طرح تحول نظام سلامت است و داشتن یک خانواده سالم و جامعه ای سالم در گرو داشتن مادرانی سالم است.
3004
دریافت کننده: خاطره غفاری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.