به گزارش ایرنا الهه موالی زاده شنبه شب در همایش ملی زن در تاریخ محلی خوزستان درمحل تالار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: اگر زنان در پست های اداری نیستند دلیل آن ضعف زنان نیست.
وی افزود: 65 درصد دانشجویان در دانشگاهها زنان هستند که می توانند نقش سازنده ای را در سیستم های اداری و مدیریت داشته باشند.
یک فعال کارآفرین نیز در ادامه این همایش با اشاره به سابقه 14ساله انجمن زنان کارآفرین خوزستان ادامه داد: متاسفانه سازمان های مردم نهاد امکان بیان آزاد برخی مسائل را ندارند و نمی توانند در جامعه مطالبه گرباشند ، مشارکت زنان در سازمان های مردم نهاد بسیارخوب است.
خدیجه یارعلی گفت: درسال 81 در اولین نشست سازمان بین المللی کار، انجمن زنان کارآفرین به دنبال شناسایی زنان توانمند اقتصادی بود ولی هیچ دستگاهی آماری از آنها نداشت و هنوز هم این آمار وجود ندارد.
وی اظهارکرد: اما با بررسی هایی که در سال 83 توسط این انجمن صورت گرفت مشخص شد 500 زن فعال اقتصادی در کشور شناسایی شدند.
یارعلی با بیان اینکه مشکل زنان فعال اقتصادی تنها با کمک جامعه مدنی قابل حل است تاکید کرد: اگر رابطه بین مسئولان و جامعه مدنی پیوسته و محکم باشد زنان فعال اقتصادی می توانند از فرصت های اقتصادی بهترین بهره را ببرند.
در ادامه این همایش مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان گفت: در خوزستان فرهنگ غالب در بین مردان، نشنیدن صحبت زنان و جلوگیری از پیشرفت آنان است.
طیبه اسماعیلی افزود: قوانین ضعف دارند و عدالت جنسیتی برای رشد و ارتقای زنان وجود ندارد یا اگر وجود دارددر اجرا با موانع مواجه می شود.
وی گفت: زنان شایسته زیادی داریم که در جایی از فعالیت خود متوقف می شوند ، استاندار سابق خوزستان(مهندس مقتدایی) سمت های زیادی به زنان واگذار کرد و متاسفانه مورد هجمه های زیادی قرار گرفت.
اسماعیلی ادامه داد: یکی از عوامل نرسیدن زنان به جایگاه مدیریتی، نگرانی مردها از برخوردی است که ممکن است با واگذاری سمت مدیریت به یک زن شاهد باشند.
دراین همایش جمعی از چهره های شاخص استان در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی و سیاسی تجلیل شدند.
همایش زن در تاریخ ملی خوزستان با حضور شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و جمعی از بانوان برگزار شد.
40 چکیده مقاله و 30 مقاله کامل به دبیرخانه این همایش ارسال شد که زمینه ای برای تبیین و تحلیل دقیق تر موقعیت زنان محسوب می شود.
7158/3004/6002
خبرنگار: زینب فرحانی، خاطره غفاری**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.