به گزارش ایرنا محمد باقر نوبخت عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری خوزستان و کارگروه ملی مبارزه با ریزگردهای این استان در سالن شهید هاشمی استانداری با حضور رئیس جمهوری بیان کرد: سه ردیف اعتباری در بودجه 95 شامل اعتبارات ملی ،استانی ویژه و استانی مشخص شده است که هزینه انجام هرکاری در استان از این سه ردیف خارج نیست.
وی گفت: کل سهم خوزستان از اعتبارات ملی در سال جاری هفت هزار و 360 میلیارد ریال بوده که از این حیث خوزستان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
سخنگوی دولت افزود: در حوزه اعتبار تملک دارایی ها نیز خوزستان رتبه نخست و در ردیف های استانی ویژه نیز جایگاه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در کنار طرح های مختلف در استان تا پایان امسال برای 18 طرح مبلغ یک هزار و 940 میلیارد ریال ، برای طرح های آب و برق یک هزار و 700 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی در ادامه در خصوص طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به خارج از استان خوزستان گفت: به غیر از آبی که برای مصرف شرب از استان خوزستان خارج خواهد شد هیچ آب دیگری برای مصارف غیر شرب از این استان منتقل نمی شود و اگر خلاف این ثابت شد همه مسئولیت آن را به عهده می گیرم.
وی گفت : آمادگی دارم همراه نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی از سرچشمه های کارون تا انتهای کارون موضوع انتقال آب را مورد بررسی قرار دهیم و اطمینان می دهم که هیچ طرحی برای انتقال آب غیرشرب از کارون اجرا نشده است.
وی افزود: طبق دستور رئیس جمهوری جز برای مصرف شرب هیچ آبی از خوزستان خارج نخواهد شد و به عنوان سخنگوی دولت اعلام می کنم آمادگی داریم کارگروهی برای راست آزمایی تشکیل دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی برنامه ای برای نهال کاری در محل کانون ریزگردهای خوزستان طراحی کردند که 300 میلیارد ریال به عنوان علی الحساب از سوی دولت برای این طرح پرداخت می شود.
وی گفت: در سفر رئیس جمهوری به خوزستان در سال 1392برای بررسی مسائل و مشکلات و تصمیم گیری برای رفع آن ها جلسه ای را تشکیل دادیم که رئیس جمهوری در این جلسه متعهد شد نسبت به اصلاح زمینها و کانال کشی و اجرای طرح 550 هزار هکتاری که بعد از ابلاغ مقام معظم رهبری بدون اقدام و اجرا باقی مانده بود اقدام شود.
نوبخت افزود: یکی دیگر از قولهای رئیس جمهوری در آن زمان به مردم خوزستان این بود که به غیر از آب شرب آب دیگری از استان منتقل نشود.
سخنگوی دولت بیان کرد: مدعی نیستیم که همه مسائل استان را حل کرده ایم اما با وجود محدودیت منابع مالی اعتباری بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال برای حل بخشی از مشکلات استان ابلاغ شد.
دکتر روحانی به همراه وزیران اطلاعات، کشور، نیرو، ،نفت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون اجرائی رئیس جمهوری و نیز رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفری یک روزه امروز پنجشنبه وارد اهواز شدند تا از نزدیک اقداماتی که دولت برای حل مشکل ریزگردها در حال انجام است بررسی کنند.
6002/7158/6064
خبرنگار: زینب فرحانی*تنظیم :کبری آقازری **انتشاردهنده :محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.