معاون پژوهش و آموزش جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۱۲۵ نفر پارسال در استان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

معاون پژوهش و آموزش جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه ۱۲۵ نفر پارسال در استان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند گفت: طبق آخرین آمار خوزستان رتبه دوم غرق شدگی را در کشور دارد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، مجتبی طحان روز سه شنبه در نشست رونمایی از فاز دوم پویش " غرق نشو"  که به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با حضور اعضای جمعیت هلال احمر هفت استان درگیر موضوع غرق شدگی به میزبانی خوزستان در سرسرای جمعیت هلال احمر استان برگزار شد بیان کرد: گام نخست پویش " غرق نشو" که از سال ۹۹ کلید خورد با مشارکت ۷۵ هزار نفر برگزار شد که هر فرد شرکت کننده در این پویش، خانواده خود را که جامعه بزرگی را تشکیل می‌دهند آموزش می‌دهد.

وی گفت: استان هایی که دارای ساحل و رودخانه هستند در این پویش فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ آمار غرق شدگی ۲۰ درصد در خوزستان کاهش یافته است ادامه داد: امید است در کنار این‌ پویش برنامه های دیگری برای کاهش غرق شدگی داشته باشیم.

طحان با بیان اینکه دیروز روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی بود، گفت: از سال ۸۴ تا ۹۸ بالغ بر ۱۶ هزار نفر در کشور بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که ۷۵ درصد را مردها و ۲۵ درصد را زنان تشکیل می دادند. مرگ این افراد، اثرات جبران ناپذیری را بر خانواده‌های آنها برجای گذاشت.

وی ادامه داد: خوزستان، مازندران و فارس بیشترین آمار غرق شدگی در سال های اخیر را داشته‌اند و از سال ۹۶ تا ۹۹ بیشترین آمار مرگ بر اثر غرق شدگی مربوط به خوزستان بوده است.

معاون پژوهش و آموزشی جمعیت هلال احمر خوزستان افزود:تنها رودخانه‌ها و دریاها عامل غرق شدگی نیستند. موارد غرق شدگی در کانال‌ها آبیاری در خوزستان بسیار زیاد است و مواردی نیز در چاه‌ها، دریاچه‌های مصنوعی و استخرها گزارش شده است.

طحان با بیان اینکه باید دنبال آموزش همگانی برای کاهش آمار غرق شدگی باشیم ادامه داد: پویش "غرق نشویم" هشداری است و تلاش داریم در این پویش در کنار آموزش، مردم را نسبت به موضوع غرق شدگی هوشیار کنیم. افرادی که به استخر دسترسی ندارند و در روستاها هستند و یا در کانال ها و رودخانه‌ها شنا می کنند هوشیار باشند و بدون آموزش شنا نکنند.

وی افزود: سالم سازی سواحل و کانال ها بسیار سخت و زمان بر است به همین منظور باید آموزش را افزایش دهیم. یکی از کارها در آموزش همگانی، حساس کردن جامعه نسبت به این موضوع است زیرا بیشتر کسانی که غرق می‌شوند تصور می‌کنند که شنا بلد هستند.

معاون پژوهشی و آموزشی جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: پارسال آمار بالایی از غرق شدگی مربوط به کودکان در استخرهای خانگی ثبت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.