رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار بچه ماهی به منظور زنده کردن اکوسیستم در رودخانه دز رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با اشاره به رهاسازی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بچه ماهی در رودخانه دز، گفت: ماهیان بومی بخشی از ثروت ملی و تنوع زیستی ایران محسوب می‌شوند و در تامین اقتصاد صیادان سهم به سزایی دارند.

به گزارش جماران، مصطفی استاد چینی‌گر با اشاره به رهاسازی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بچه ماهی در رودخانه دز، گفت: رهاسازی این بچه ماهی‌ها باعث رونق اقتصادی و گردشگری و حفظ تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی ماهیان در رودخانه دز می‌شود.

وی با بیان اینکه این اقدام به همت معاونت عمرانی فرمانداری، اداره شیلات و حفاظت محیط زیست دزفول انجام شد، گفت: ۶۵۰ هزار بچه ماهی گطان و ۴۵۰ هزار بچه ماهی برزوم توسط شیلات خوزستان در محل پارک میلاد دزفول در رودخانه رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهارداشت: ماهیان بومی بخشی از ثروت ملی و تنوع زیستی ایران محسوب می‌شوند و در تامین اقتصاد صیادان سهم به سزایی دارند.

وی افزود: تحقق نیافتن حق آبه رودخانه‌ها، صید غیرمجاز ماهیان به ویژه از طریق روش‌های غیراصولی مانند سم و برق و ورود فاضلاب‌های شهری، کشاورزی و صنعتی به زیستگاه‌های رودخانه‌ها از جمله عوامل کاهش شدید جمعیت ماهیان بومی است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.