آخرین خورشیدگرفتگی قرن هجری از ساعت 8:53 دقیقه تا 9:30 دقیقه صبح فردا یکم تیرماه قابل مشاهده است.

مدیرپژوهش‌سرا و رصدخانه دانش‌آموزی غدیر اهواز گفت: پدیده خورشید گرفتگی(کسوف) فردا یکشنبه یکم تیرماه ساعت 8:53 دقیقه به صورت زنده از این رصدخانه برای علاقمندان پخش می‌شود.

قاسم رضایی‌راد شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: فردا پدیده خورشیدگرفتگی در منطقه رخ خواهد داد که در خوزستان ۵۶.۶ درصد خورشید دچار پدیده کسوف خواهد شد، بیشترین میزان خورشید گرفتگی در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

وی گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا امکان پذیرش دانش‌آموزان در این رصدخانه برای تماشای این پدیده وجود ندارد به همین دلیل این امکان فراهم شده تا این اتفاق زیبا به صورت زنده از آدرس اینستاگرامی Ghadir.Obse برای علاقمندان قابل مشاهده باشد.

رضایی ادامه داد: تاکید ستاره شناسان براین است که با عینک مخصوص و یا برگه‌های آزمایش رادیولوژی به صورت ۲ ورق چسبیده به هم  و یا عینک جوشکاری، خورشید گرفتگی مشاهده شود  و علاقمندان از نگاه کردن مستقیم به آسمان و تماشای پدیده با چشم  بدون محافظ خودداری کنند.

وی گفت: وقوع این پدیده از ساعت ۸:۵۳ دقیقه تا ۹:۳۰ دقیقه صبح فردا یکم تیرماه قابل مشاهده است و در این رصدخانه پژوهش و مطالعه شراره‌های خورشید کسوف انجام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.