محمد حیدری روز سه‌شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر خرمشهر به مناسبت روز شوراها بیان کرد: برای نظارت بر ارکان شهرداری نیاز به شاخص‌های ارزیابی عملکرد است و شورای‌های اسلامی شهر و روستا باید ارزیابی و عملکرد خود را برای مردم شفاف‌سازی کنند.

وی وحدت و انسجام را نیاز ضروری برای پیشبرد اهداف توسعه عمران و آبادانی خرمشهر بیان کرد و گفت:شوراهای اسلامی شهر و روستای در خرمشهر بر عملکرد شهرداری‌های خرمشهر و جزیره مینو و دهیاری‌های شهرستان نظارت جدی داشته باشند.

شهردار خرمشهر نیز در این نشست گفت: شهرداری سعی دارد همه مصوبات شورای اسلامی شهر را اجرایی و طرح‌های ناتمام را با همفکری اعضای شورای شهر اجرا کند.

داود دارابی افزود: شهرداری خرمشهر با اعمال محددیت‌ ستاد مقابله با کرونا، سعی در قطع زنجیره انتقال ویروس در مراکز پرتردد این شهر را دارد و در کنار آن عملیات ضدعفونی و گندزدایی را در دستور کار دارد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز با تبریک سالروز شوراها گفت: در سال ۹۸ بیش از ۴۷ لایحه توسط شورای اسلامی شهر خرمشهر در زمینه‌های  مختلف در صحن شورا مطرح شد که از این تعداد ۳۵ لایحه به کمیسیون حقوقی و بقیه به کمیسیون عمرانی ارجاع شد.

امیر سامری افزود: در سال ۹۹ نیز طرح ممیزی املاک ، پروژه ساحل‌سازی و ساماندهی بازار و تخریب ساختمان ۶ طبقه در خرمشهر توسط این شورا در دستور کار است.

وی از بستن حساب‌های شهرداری خرمشهر بوسیله برخی از ارگان‌ها انتقاد کرد و گفت:بستن حساب‌های شهرداری پرداخت حقوق یکهزار نفر از کارکنان و کارگران شهرداری را با مشکل روبه رو کرده است.

سامری تعیین تکلیف زمین‌های رها شده در خرمشهر را از دیگر مشکلات شهرداری بیان کرد و ادامه داد:زمین‌های رها شده در سطح شهر خرمشهر به محل دپوی زباله و تجمع معتادان و نیز سگ‌های ولگرد شده است.

وی گفت: دولت ۳۵ درصد از سهم ارزش افزوده سهم آلایندگی را کاهش داده و این امر مشکلات مالی شهرداری‌ها را افزایش داده است.

در تقویم رسمی ایران، روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.