محمدعلی دوائی فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح مبارزه با جوندگان موذی از شامگاه شنبه (ششم اردیبهشت‌ماه سال ۹۹) توسط شهرداری دزفول آغاز شد و به مدت یک ماه در همه مناطق دزفول این طرح ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به منظور اطلاع‌رسانی و هشدار به شهروندان در خصوص رعایت نکات بهداشتی و ایمنی علاوه بر نصب بنر در سطح شهرستان در محلاتی که عملیات مبارزه با جوندگان صورت می‌گیرد نیز بنر نصب می‌شود، همچنین به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص اجرای این طرح، از طریق رسانه‌ها و رادیو شهری به شهروندان اعلام می‌شود.

شهردار دزفول عنوان کرد: به منظور از بین بردن جوندگان موذی که باعث بروز مشکلات بهداشتی برای شهروندان می‌شوند از یک سم ویژه و روش زنده گیری استفاده می‌شود.

دوائی فر گفت: از شهروندان انتظار می‌رود به منظور همکاری با ما در اجرای اصولی و صحیح این طرح از ریختن پسماند مواد غذایی در آب‌روها، جوی‌ها و فاضلاب‌ها به مدت یک ماه خودداری کنند و به فرزندان خود آموزش دهند که از تماس با لاشه‌های مردار حیوانات به ویژه جوندگان خودداری کنند.

وی اضافه کرد: سمومی که در این طرح به کار می‌روند مورد تأیید ارگان‌های ذی‌ربط قرار گرفته است و با توجه به ترکیبات و دوز به کار رفته در آنها فقط موجب اتلاف جوندگان موذی و خشک شدن لاشه مردار خواهد شد لذا ضرری برای سایر حیوانات و محیط زیست ندارد ضمن اینکه این سموم فقط در محل‌هایی مانند زیر پل‌ها و داخل فاضلاب‌ها به کار می‌روند که فقط جوندگان به آن دسترسی دارند.

شهردار دزفول یادآور شد: پس از اجرای این طرح در هر محله به صورت روزانه و بعضی چند نوبت لاشه‌های جانوران موذی که توسط سموم به کار رفته تلف شده‌اند، جمع‌آوری و در محلی که به منظور دفن آنها در نظر گرفته شده است با رعایت نکات بهداشتی و پاشیدن آهک، با نظارت کارشناس بهداشت امحا و دفن می‌شوند.

دوائی فر بیان کرد: به منظور جلوگیری از تکثیر مجدد این جانوران پس از سم‌پاشی و جمع‌آوری لاشه‌ها، سوراخ‌ها و منافذی که می‌تواند محل زندگی این جانوران باشد، پر می‌شوند.

وی در پایان گفت: شهروندان بعد از پایان این طرح نیز می‌توانند تا پایان خرداد ماه سال جاری در صورت مشاهده جوندگان موذی در منطقه سکونت خود از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری دزفول اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.