به گزارش ایرنا عبدالرحمان ناصریان روز چهارشنبه در کارگروه آرد و نان خوزستان در سرسرای معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: قیمت نان بر مبنای کارشناسی کارگروه آرد و نان استانی و با رعایت سقف قیمت ( قیمت مصوب استان تهران) مشخص شده است.

وی ادامه داد: ابلاغیه‌ای از ستاد تنظیم بازار کشور برای افزایش قیمت نان به سازمان صمت خوزستان برای بررسی قیمت نان در این استان ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه تهران نخستین استان برای افزایش نرخ نان در نظر گرفته شده بود افزود: ازپارسال قیمت نان در چند کارگروه بررسی شد که در نتیجه قیمت نهایی به استاندار خوزستان اعلام شد که پس از ۲ ماه وی موافقت خود را برای تغییر قیمت آن در استان اعلام کرد.

ناصریان افزود: در این تغییر قیمت به دلیل اینکه در پخت نان لواش و تافتون در خوزستان هیچ تفاوتی وجود نداشت مقرر شد که هر نانوایی تنها یک نوع نان را پخت کند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان افزود: وزن چانه‌ها با این تغییر قیمت از ۱۴۰ گرم به ۱۸۰ گرم افزایش پیدا کرده که با توجه به افزایش وزن چانه میزان افزایش قیمت نان کمتر از ۳۰ درصد خواهد بود.

آخرین باری که قیمت نان در خوزستان افزایش یافت سال ۹۷ بود که به دلیل اعتراض نانوایی‌ها به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه، مزد کارگر و حمل و نقل بود.

صادرات گندم خوزستان به اروپا

رییس سازمان چهاد کشاورزی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: کیفیت گندم خوزستان به حدی است که پارسال موفق به صادرات گندم از خوزستان به چند کشور اروپایی از جمله ایتالیا و نیز برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس شدیم.

کیخسرو چنگلوایی گفت: خوزستان هشت سال است که مقام نخست را در تولید گندم دارد و به لحاظ کیفیت جزو ۲ استان برتر است.

وی افزود: پارسال ۱۷ درصد گندم خرید تضمینی کشور مربوط به خوزستان بود و میزان تولید گندم این استان نیز حدود یک میلیون و ۹۰۰ تن بود.

چنگلوایی با اشاره به اینکه میزان گندم تولیدی در خوزستان برای سرانه مصرف ۱۲.۵ میلیون نفر کافی است بیان کرد: در تامین گندم و آرد به ویژه برای پخت نان هیچ مشکلی در خوزستان وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای کشت گندم با وجود ویروس کرونا هیچ مشکلی در تولید گندم نخواهیم داشت.

در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ در مجموع ۳۹۰ هزار هکتار گندم آبی و ۱۶۰ هزار هکتار گندم دیم در خوزستان کشت شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ، حدود ۱.۸میلیون تن گندم تولید که از این میزان ۱.۵میلیون تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان گندمکار خریداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.