این هنرمند تجسمی  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در ابتدای شروع این کار به این فکر افتادم که چرا نهادهای فرهنگی خوزستان در سکوت هستند و هیچ حرکتی از خودشان نسبت به بروز کرونا نشان نمی‌دهند.

بیتا حسنی بیان کرد:  نهادهای فرهنگی خوزستان می توانستند از هنرمندان دعوت کنند تا آنها اقدام به طراحی پوستر یا ارایه کارهایی در این زمینه داشته باشند.

وی بیان کرد: با همکاران هنری خود از جمله مریم حسینی، جلال خراسانی، فرزاد موسوی به صورت مجازی نشستی آنلاین برگزار کردیم و این ایده را با آنها درمیان گذاشتم که مورد حمایت و موافقت آنها نیز قرار گرفت و  پس از همفکری با آنها با توجه به داشتن سابقه کار مجسمه سازی، تصمیم گرفتم این ایده را به صورت حجم انجام دهم.

این هنرمند ادامه داد:در حدود ۲۵ کار حجم با شکل ویروس کرونا آماده کردم؛ البته با توجه به تعطیلی‌ بازار، لوازم مورد نیاز را نتوانستم از بیرون از منزل تهییه کنم  برای همین از لوازمی که در خانه داشتم آنها را ساخته و روی تابلوهای محلههای مختلف شهر اهواز به ویژه در مناطق پرتردد نصب کردم.

حسنی بیان کرد: این کار یک نوع حرکت هشداری به مردم است تا به آنها بگوییم کرونا هنوز در همه مناطق هست و  هیچکس از آن در امان نیست؛ اینطور نیست که فکر کنید در بالا شهر یا  پایین شهر فرق دارد بلکه در همه جا و به یک میزان کرونا می‌تواند در کمین شما نشسته باشد.

حسنی توضیح داد:  هنرمندان زیادی در سطح کشور در این حوزه کار کرده‌اند اما در خوزستان این اتفاق نیفتاده است؛ حتی از انجمن هنرهای تجسمی که انتظار می‌رفت در این کار ورود کند متاسفانه هیچ حرکتی را شاهد نبودیم؛ انجمن تجسمی در این حوزه می‌توانست برنامه های مختلفی در این زمینه داشته باشد. این انجمن می‌توانست حداقل فراخوانی در این حوزه اعلام کند یا نشست‌های آنلاین با هنرمندان داشته باشد.

وی در خصوص بازخورد مردم از این آثر هنری بیان کرد: پس از اینکه تصویر  این کارها در فضای مجازی منتشر شد بازخورد عمومی مثبت بود و  برای مردم جالب بود و به نظر می‌رسد که هشدار آن را درک کرده اند.

این هنرمند گفت: هنرمندان نباید فکر کنند کسی باید حتما از آنها بخواهد که کاری را آغاز کند یا اینکه حتما یک منفعت شخصی باید پشت انجام یک کار هنری باشد؛ اگر شخصی خودش را هنرمند می‌داند باید در این شرایط حرف خودش را به هر وسیله‌ای که دارد بزند.

به گزارش ایرنا موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.