به گزارش ایرنا خداداد کردی روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت ایذه با انتقاد از عدم همکاری مردم برای کنترل شیوع کرونا اظهار داشت: متاسفانه ۹۰ درصد مردم همکاری لازم را ندارند و نسبت به خطر ویروس کرونا بی تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه نباید برخی افراد با عدم توجه به نکات ایمنی و بهداشتی با انتقال کرونا زندگی مردم را با مشکل مواجه کنند گفت: در شرایطی که کرونا در ایذه تعداد زیادی  را مبتلا کرده است  معلوم نیست که چرا افراد  اصرار به برگزاری مراسم ترحیم و عروسی دارند.

وی با اشاره به اینکه کنترل بیماری کرونا در این شهرستان نیازمند همکاری همه افراد است گفت: در شرایط فعلی افراد نباید به پارک و بازار بروند. 

معاون سیاسی فرمانداری ایذه افزود: وقتی می‌دانیم که شرایط برای عیادت پدر و مادر مهیا نیست چرا حاضریم جان آنها را به خطر بیندازیم و به عیادت انها می رویم.

وی گفت : نماز جماعت که از مستحبات موکد است بیش از یکماه است که در سراسر کشور تعطیل شده است چرا که مسیولان حفظ جان مردم برایشان مهم بوده  است اما هنوز برخی افراد  در ایذه به دید و بازدید و عیادت از بیماران مشغول هستند.

کردی تخطی از مصوبات شورای سلامت را جرم تلقی کرد و بیان داشت: ادارات شهرستان موظف هستند که نسبت به انجام تمامی دستورالعملهای ابلاغ شده مانند ضدعفونی و گندزدایی مداوم ادارات اقدام کنند.

معاون سیاسی فرمانداری ایذه سلامت مردم را بر هر چیزی مقدم دانست و تصریح کرد: فرماندار و بخشداران از روز اول شیوع کرونا پایه کار بوده‌اند و نسبت به اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا و شورای سلامت نظارت داشته‌اند.

وی افزود: ما اعتقاد نداریم که صد در صد درست عمل کردیم و هیچگونه خطا و اشتباهی در کار ما نبوده است اما هرآنچه توانسته ایم را انجام داده‌ایم.

کردی از تعطیلی بوستان سردار بی‌بی مریم بختیاری تا اطلاع بعدی خبر داد و تاکید کرد: اداره برق موظف است که برق این بوستان را قطع کند و لاین برگشت کمربندی زاگرس حدفاصل میدان اشکفت سلمان تا میدان آزادگان نیز مسدود شود.

وی افزود: تعزیرات حکومتی، اصناف و صمت باید با صنوفی که فعالیت آنها غیرمجاز است برخورد کنند، فقط واحدهایی می‌توانند فعالیت کنند که در دستورالعمل ستاد ملی بحران ذکر شده است، دست فروش‌های سطح شهر باید جمع آوری شوند.

کردی از برخورد با برگزار کنندگان مراسم ترحیم و عروسی در سطح شهرستان سخن گفت و اظهار داشت: مراسم عزا و شادی تحت هیچ شرایطی نباید برگزار شود، متخلفان به قوه قضاییه معرفی و اقدامات قانونی در رابطه با آنها صورت خواهد گرفت، بخشداران نیز باید در حوزه خود نسبت به اجرای این مصوبه نظارت کنند.

بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در روستای پیان غربالگری شدند

رییس مرکز بهداشت ایذه در این نشست گفت: همه مردم روستای پیان که جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ نفر را شامل می‌شدند مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند.

نعمت‌الله مقصودی تأکید کرد: از این غربالگری ۶ نفر مشکوک گزارش شدند که اقدامات لازم در قبال آنها انجام شده است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد. 

وی از ضدعفونی و گندزدایی تمامی معابر اصلی و فرعی این روستا با کمک نیروهای بسیج، قرارگاه شهید سردار سلیمانی و دهیاری پیان خبر داد و تصریح کرد: نگرانی‌های مردم را درک می‌کنیم اما از آنها خواهش می‌کنیم که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا در ایذه باشیم.

عیادت از بیماران را به وقت دیگری موکول کنیم

حسین شاهولی مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه  در نشست شورای سلامت ایذه گفت: عیادت از بیماران در شرایط کنونی به صلاح نیست، حتما نباید بیمار مورد نظر از حیث کرونا دچار مشکل باشد یا مشکوک به این بیماری باشد، شاید عیادت کننده ناقل کرونا باشد.

وی با درخواست از مردم شهرستان جهت ماندن در خانه گفت: قطع زنجیره انتقال کرونا فقط با کمک و همکاری مردم میسر می‌شود، حضور در مراسم ترحیم، عروسی ترددهای غیرضروری موجب شیوع بیش از پیش این ویروس خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از مردم از شبکه بهداشت انتظار دارند با برگزار کنندگان مراسم ترحیم و عروسی برخورد کنند اما واقعیت این است که در این زمینه باید قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط وارد شده و با متخلفان برخورد کنند.

شاه ولی تأکید کرد: افزایش یکباره تعداد مبتلایان در ایذه به خاطر رعایت نکردن همین نکات ساده اما کاربردی بوده است، اگر مردم رعایت نکنند این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.