مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان روز سه شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: بدلیل نوع خاص الکتروپمپ‌های این ایستگاه، تهیه قطعات فنی آنها به سهولت امکان پذیر نیست لذا از ظرفیت بخش خصوصی برای تعمیر این دستگاه‌ها استفاده شده است.
یعقوب کرمی با اشاره به اهمیت الکتروپمپ‌های این ایستگاه برای انتقال آب به ایستگاه شماره ۲ دشت آوان افزود: کاهش شدید ظرفیت آبدهی ایستگاه در روزهای اخیر و اختلال در روند توزیع آب موجب شد تا در یک طرح ضربتی، تعمیر اساسی آنها در دستور کار قرار گیرد.
وی تامین رضایت کشاورزان این منطقه را اولویت نخست این شرکت دانست و اظهارداشت: بدلیل ضرورت تامین آب بیش از یکهزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیرپوشش این ایستگاه در فصل زراعی جاری، تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن، پایداری آن به نقطه اطمینان برسد.
به گفته وی در شرایط فعلی بدلیل در مدار بودن یک الکتروپمپ، تامین و توزیع آب در اراضی کشاورزی این منطقه به شیوه نوبت بندی انجام می‌شود ولی طبق پیش بینی تا پایان این هفته با اتمام عملیات تعمیر یکی از این الکتروپمپ‌ها، شرایط بهتر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان تاکید کرد با پایان تعمیر سه دستگاه الکتروپمپ این ایستگاه، ضریب پایداری آن افزایش می‌یابد.
ایستگاه پمپاژ شماره یک دشت آوان در بالادست پل نادری بر روی رودخانه کرخه احداث شده است.
شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را با بیش از ۱۸ هزار مشترک برعهده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.