امید بن عباس روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در محل ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: اگر مردم رعایت نکنند با اجازه استاندار خوزستان محدودیت‌ها را بیشتر و متناسب با شرایط تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی با قدردانی از ۸۰ درصد مردم دزفول بدلیل رعایت موارد بهداشتی گفت: باید از ظرفیت ائمه جمعه، فضای مجازی، رادیو و کلیپ‌های آموزشی برای توجیه مردم استفاده و از مردم خواسته شود در خانه بمانند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: کنترل ورودی و خروجی شهرستان دزفول تا پایان هفته با همکاری نیروی انتظامی، ارتش و سپاه با قدرت ادامه دارد و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه شرایط کرونا در این شهرستان عادی نیست اظهارداشت: آمار مبتلایان در دزفول نسبت به گذشته تغییری نکرده لذا از مردم درخواست می‌شود همچنان در خانه بمانند.

بن عباس افزود: مردم باید سیاست‌های قبلی درخصوص مدیریت بیماری کرونا را جدی بگیرند زیرا قرنطینه ادامه دارد  و مردم نباید برای کارهای غیرضروری از منزل خارج شوند.  
وی بیان کرد: برخی صنف‌ها با رعایت شروط وزارت بهداشت اجازه فعالیت دارند لذا باید برای حفظ سلامت افراد جامعه به این شروط عمل شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به تداوم محدودیت‌های سخت گیرانه در این شهرستان، گفت: آمادگی داریم برای تداوم این محدویت‌ها از نیروهای بسیج و داوطلبان ادارات استفاده کنیم و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهیم.
وی با تاکید بر لزوم حفظ سلامت مردم افزود: مردم در هفته نخست فروردین محدودیت‌ها را رعایت نکردند که باعث اضافه شدن روزانه ۶ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول شد.
بن عباس ساعت کار ادارات دزفول را از هفت تا ۱۴ اعلام کرد و گفت: مسوولیت سلامت کارمندان و ارباب رجوع برعهده مدیران است لذا مدیران باید بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت داشته باشند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: باید به افراد مسن، زنان باردار و شیرده و جانبازان مرخصی داده شود و دوسوم دیگر کارمندان سرکار باشند.  

شرکت در یک مراسم دلیل  ابتلای ۶ نفر به کرونا در دزفول بود
وی با بیان اینکه تدفین افراد باید با اخذ تعهدنامه و با نظارت نیروی انتظامی انجام شود، از مردم خواست برای حفظ سلامت خود از حضور در مراسم تشییع و عروسی که گاه بصورت مخفیانه برگزار می‌شوند خودداری کنند زیرا در یکی از روستاهای دزفول ۶ نفر به خاطر حضور در چنین مراسمی به کرونا مبتلا شده‌اند.  
بن عباس به شهرداران نیز توصیه کرد بوستان‌ها و مراکز تجمع را همچنان تعطیل و از تجمع و فعالیت دست فروشان جلوگیری کنند.
وی از همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برای مدیریت کرونا نیز تشکر کرد و افزود: تیم‌های بازرسی به صورت تصادفی از مساجد و بقعه‌های متبرکه بازدید و گزارش‌ روزانه بازرسی‌ها را به معاونت سیاسی فرمانداری ارسال کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: باید از ظرفیت تعزیرات، اداره صنعت، معدن و تجارت و بسیج اصناف و ادارات برای بازرسی‌ها استفاده و بخشنامه دولت برای حفظ سلامت مردم اجرا شود.
وی افزود: اصناف چنانچه ظرف ۲۴ ساعت در سامانه مربوطه ثبت نام و کد دریافت کردند اجازه فعالیت دارند در غیر اینصورت تعطیل خواهند شد چراکه برای حفظ سلامت مردم با کسی تعارف نداریم.
بن عباس با بیان اینکه همه پاساژها باید تعطیل شدند و فقط بخش سوپرمارکت هاپیرها اجازه فعالیت دارد، گفت: فعالیت اقتصادی باید با رعایت موارد بهداشتی باشد در غیراین صورت مجموعه بهداشت و درمان با اصناف متخلف برخورد قاطع می‌کند.
وی ادامه داد: باغ ویلاها همچنان تعطیل هستند و اجازه کار ندارند و میراث فرهنگی نیز باید با جدیت با موارد تخلف برخورد کند.

۷۰ درصد فوتی‌های کرونا دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند، گفت: تمرکز مرکز غربالگری بر روی بیماران زمینه‌ای است.

وی افزود: در مرحله بعدی نیز انجام تست کرونای افرادی که با بیماران در ارتباط هستند ضروری است تا سلامت آنها محرز شود.
بن عباس از بخشداران خواست مبارزه با کرونا را جدی‌تر بگیرند و از ظرفیت‌های اجتماعی برای توجیه دیگر افراد استفاده کنند.
وی افزود: آمار ابتلا به کرونا در روستاهای استان و دزفول رو به افزایش است و با توجه به در پیش بودن زمان برداشت محصولات کشاورزی، نظارت بهداشت باید با جدیت بیشتری انجام شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: کمباین دارانی که از خارج استان برای برداشت به خوزستان می‌آیند برای فعالیت باید گواهی بهداشتی داشته باشند.

وی افزود: تاکسی‌ها ملزم به سوار کردن ۲ مسافر در صندلی عقب هستند و باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند؛ اداره مخابرات نیز باید پیامک‌هایی با مضمون تشویق و ترغیب مردم ارسال کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: اصناف باید ظرف ۲۴ ساعت نسبت به ثبت نام در سامانه و اخذ کد اقدام و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
شاپور مسعودی‌فر افزود: ۶ هزار و ۱۶۱ کارگاه و هشت هزار و ۵۱۴ اماکن عمومی و مرکز تهیه و توزیع غذا در دزفول وجود دارد درحالیکه فقط ۲۹ بازرس بهداشت حرفه ای و ۴۹ بازرس بهداشت عمومی در این شهرستان وجود دارد که بازرسی با این تعداد نیرو بدون وسیله نقلیه بسیار دشوار است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز با اشاره به بازرسی از ۹۸ فروشگاه این شهرستان گفت: ۲۵ درصد این فروشگاه‌ها پروتکل بهداشتی را رعایت کرده‌اند لذا موظف به دریافت کد شدند.  
رضا پورآیین افزود: محدودیت نیروها مهمترین مشکل برای بازرسی بهداشتی در شهرستان دزفول است.

۱۸۳ نیروی بسیج برای بازرسی نامحسوس معرفی شدند

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت دزفول گفت: ۱۸۳ نفر  از نیروهای بسیج برای همکاری به بهداشت و بازرسی نامحسوس و ضدعفونی مراکز  معرفی شدند.
سرهنگ هادی سعادت زاده افزود: آمادگی همکاری بیشتر در این خصوص را نیز داریم.  
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول نیز گفت: طبق اطلاع رسانی پیامکی و کتبی به اتحادیه‌ها اطلاع‌رسانی درخصوص ثبت نام اصناف و دریافت کد سلامت انجام و اعلام شده بدون دریافت کد هیچ صنفی اجازه فعالیت نخواهد داشت که در این خصوص ۳۰ تا ۵۰ درصد از صنوف ثبت نام را انجام دادند.  
مهراب عبدالهی افزود: فروش اینترنتی فروشگاه‌های بزرگ به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی از ۲۰ روز پیش در دزفول آغاز شده است.
وی از همکاری نیروی انتظامی، بهداشت و اتاق اصناف تشکر کرد و گفت: مردم هنوز موضوع را جدی نگرفته‌اند و با وجود تعطیل کردن بازار حجم تردد مردم در خیابان‌ها زیاد است.
محمد کاظم خدایی رئیس اتاق اصناف دزفول نیز گفت: واحدهای صنفی از ابتدای شیوع کرونا پای کار بودند و خوب ورود کردند.  
وی افزود: برخی اصناف نیز توجهی به هشدارهای بهداشتی نداشتند که تعطیل شدند.  
محمد تدین نژاد رئیس پلیس راهور دزفول نیز اظهارداشت: طبق بازدیدی که دیروز انجام شده باید بازنگری بر محدودیت‌های اعمال شده صورت گیرد زیرا مرکز شهر بازگشایی شده و حجم ترافیک در آن افزایش یافته است لذاو نباید شهر را قفل کنیم.  
وی از ۱۸۰ مورد اعمال قانون توسط ماموران راهور در دزفول خبر داد و افزود: این اعمال قانون‌ها و توقیف هفت دستگاه خودرو باعث کاهش تردد مردم در سطح شهر شد.  
رئیس پلیس راهور دزفول جریمه تردد خودروهای غیربومی در این شهر را یک میلیون ریال از ابتدای اردیبهشت ماه عنوان کرد و گفت: اگر ورودی شهرستان به دوربین مجهز بود رصد خودروهای ورودی بهتر انجام می‌شد که مسوولان باید درخصوص تامین دوربین مساعدت لازم را داشته باشند.
وی گفت: واحد شماره گذاری پلیس راهور تا بهبود وضعیت کرونا تعطیل است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول نیز گفت: نگاه به موضوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده واجب شرعی است.
حجت الاسلام مرتضی بیگدلی افزود: مردم از ۳۰۰ سال پیش تاکنون همیشه به حضور در مساجد و شرکت در نماز جماعت تشویق شده‌اند ولی اکنون بدلیل حفظ سلامت شهروندان باید از حضور مردم در مساجد خودداری شود.
وی اظهارداشت: برخی مساجد اقدام به برگزاری نماز جماعت کرده بودند که جلوی آنها گرفته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.