نادر سعادتی‌فرد چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دزفول همگام با سایر دستگاه‌ها و نهادها در صف مقابله با ویروس کرونا قرار گرفتند.

وی اظهارداشت: جایگاه مردمی و کارکردهای اجتماعی مساجد باعث شد تا امروز این اماکن مقدس سنگر مقابله با شیوع کرونا ویروس شوند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: کانون‌های مساجد از یک سو به جبهه تولید ماسک برای مدافعان سلامت تبدیل شده و از سوی دیگر با اطلاع‌ رسانی در قالب مباحث فرهنگی و اجتماعی به تبیین راه‍کارهای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اقدامات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دزفول افزود: لغو برنامه‌های کانون‌ها  با هدف جلوگیری از تجمع، ایجاد بستر لازم برای انجام فعالیت  در فضای مجازی، راه اندازی کارگاه تولید ماسک در بخش‌های مختلف شهرستان و طراحی محتوا برای فضای مجازی در خصوص بیماری کووید ۱۹ جزئی از اقدامات این نهاد فرهنگی می‌باشند.

سعادتی‌فرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را بزرگترین تشکل مردم ‌نهاد با بهره‌ گیری از سرمایه انسانی دانست و گفت: این کانون‌های در وضعیت بحرانی کنونی وارد میدان جهاد شده و اقدام به تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده کرده‌اند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دزفول اطلاع رسانی برای پیشگیری از ابتلای مردم به کرونا و حمایت از اقشار کم درآمد را در دستور کار دارند.

۱۳۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان دزفول وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.