علی حسن فرد بابلی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: راه اندازی هر مرکز بهبود یادگیری ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار لازم دارد که برای تامین این میزان اعتبار نیاز به کمک شرکت‌‎ها و دستگاه‌های استان است.

وی با اشاره به اهمیت وجود مراکز بهبود یادگیری در هر منطقه آموزشی ادامه داد: در طرح سنجش سلامت نوآموزان امسال پنج هزار و ۱۹۲ دانش آموز دیرآموز در استان شناسایی شد که برای حل مشکل این تعداد دانش آموز نیاز به وجود این مراکز و ارایه آموزش های خاص به این دانش آموزان است.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: این دانش آموزان باید به گونه‌ای آموزش داده شوند که امکان رقابت با دانش آموزان عادی را داشته باشند.

مراکز بهبود یادگیری برای آموزش و ارائه مشاوره به دانش آموزان دیرآموز است تا امکان ادامه تحصیل با سایر دانش آموزان را داشته باشند و از ترک تحصیل آن ها جلوگیری شود.

در خوزستان ۴۰ منطقه آموزشی وجود دارد.

نیاز به بسترسازی برای بستن مبادی بیسوادی

فرد بابلی بیان کرد:طرح بستن مبادی بیسوادی در تیرماه سال آینده ابلاغ خواهد شد که در قالب این طرح راهکارها و روش های مختلفی برای مبارزه با بیسوادی تعیین شده است، کارهای مطالعاتی و قانونی این طرح انجام گرفته است.

وی افزود: یکی از راهکارهای این مشکل،  جذب کودکان بازمانده از تحصیل است که نزدیک به سه سال است طرح جذب بازماندگان از تحصیل در استان در حال اجرا است و در این مدت در حدود پنج هزار دانش آموز در استان جذب کلاس درس شدند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیاز به راه اندازی سامانه تلفنی برای اطلاع رسانی به آموزش و پرورش برای معرفی این دانشآموزان است، در این طرح کودکان ۶ تا ۱۲ سال بازمانده از تحصیل جذب کلاس درس می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است که یک سامانه یکپارچه برای جمع آوری مطالعات و اطلاعات در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل ایجاد شود.

فرد بابلی اظهار داشت: برای  شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیاز به تامین اعتبار و تامین امکانات آموزشی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.