رئیس پیش بینی هواشناسی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: طبق بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای بیانگر جو ناپایداری است که طی امروز و فردا وزش باد به نسبت شدید در برخی مناطق گاهی شدید و بارش پراکنده پیش بینی می شود.
مهری هاشمی افزود: از روز جمعه با تقویت سامانه بارشی، بارش باران و در ارتفاعات برف و مه را تا روز یکشنبه انتظار داریم از اینرو کاهش 8الی 10 درجه دما تا صبح دوشنبه پیش بینی می شود.
در اطلاعیه هواشناسی خراسان شمالی آمده است: برای روز شنبه ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید و بارش باران و در نقاط سردسیر برف و همچنین برای روز یکشنبه نیز ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید و بارش باران و برف پیش بینی شده است
برای روز شنبه بیشینه دمای هوای استان ۶ درجه سانتی گراد و کمینه نیز منفی چهار درجه پیش بینی شده است.
پلیس استان خراسان شمالی گفته است: تصادفات در هوای بارانی به علت کاهش دید افقی رانندگان و عجله و شتاب عابران برای عبور از معابر به صورت معنادارای افزایش می یابد، از تردد غیر ضروری در هوای بارانی خودداری کنید.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حد فاصل استان های شمالی کشور و مشهد مقدس قراردارد و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی با 22 گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد- جنگل گلستان از گردنه های برف گیر و سخت گذر این استان محسوب می شوند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.