به گزارش ایرنا سید احمد پرویزی پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اسفراین اظهار کرد: جذب منابع اشغالزایی نیازمند همت مسئولان شهرستان است.
وی افزود: اعتبارات بخش اشتغال و کارآفرینی در حوزه های توسعه روستایی، مشاغل خانگی، کشاورزی، دامداری و .. است که بخشی ازاین اعتبارات که 190میلیاردتومان است دراستان به صورت شناور توزیع می شود ومیزان بهره مند ی از آن به همت مسئولان در جذب این اعتبارات بستگی دارد.
پرویزی با اشاره به اجرای طرح کارورزی در راستای اشتغال و تجربه اندوزی نیروی کار از مسئولان اجرایی خواست تا نیازهای خود رابرای استفاده از نیروی کارورزی در شهرستان اعلام کنند.
وی همچین با اشاره به گلایه مشکلات دریافت کنندگان تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک ها از مدیران بانک های شهرستان خواست حداکثر همکاری برای ایجاد زمینه اشتغال و سرمایه گذاری داشته باشند.

**مسدود کردن حساب یارانه افراد به بهانه معوقات بانکی خلاف مقررات است
معاون فرماندار اسفراین در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه برخی بانک ها درباره با معوقات تسهیلات حساب یارانه ی افراد را مسدود کردند که این امر موجب گلایه ها مردم شده است گفت : این کار که بدون هیچ مصوبه قانونی انجام شده خلاف مقررات است و بانک ها حق چنین کاری را ندارند.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اسفراین هم در این نشست گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون 1135نفردر کاریابی های شهرستان ثبت نام کرده اند که 338 نفر تاکنون از این طریق به کار گماشته شده اند.
وی گفت: دراین زمینه از شهرستان های بجنورد و شیروان هستیم .
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسفراین با اشاره مشکل شهرستان در بخش زیرساخت های اقامت در بخش گردشگری از شدت سختگیری های دراین زمینه برای سرمایه گذران انتقاد کرد و افزود: پرداخت تسهیلات به کارآفرین های در این حوزه تسهل شود .
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردار.7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.