به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی توضیح داد: این طرح با عنوان 'برکت آفتاب' با هدف کمک به مددجویان کمیته امداد و توانمندسازی آنان اجرا می شود و بر اساس آن به افراد معرفی شده این نهاد، پنل های خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
محمود دلپسند افزود: عمر این پنل های خورشیدی 27 سال است و طی این سال ها علاوه بر تامین برق مورد نیاز این خانواده ها با انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت برق منطقه ای استان منبع درآمدی برای آنان نیز ایجاد می شود.
وی ادامه داد: هزینه تمام شده خرید و نصب این پنل های خورشیدی حداکثر 30 میلیون تومان است  که 20 میلیون تومان آن از محل تبصره ماده 16 مشاغل خرد خانگی و 10 میلیون تومان از منابع بانکی قرض الحسنه تامین می شود و بانک ملی مکلف است تاییدیه خرید شرکت برق منطقه ای را به عنوان تضمین بانکی قبول کند.
وی بیان داشت: مطابق با تورم در سال های آینده به نرخ خرید اضافه خواهد شد و از محل انعقاد قرارداد خرید شرکت برق منطقه ای اقساط بعد از تنفسی 4 ماهه و بازه ی زمانی 60 ماهه پرداخت می شود که حداکثر میزان اقساط مددجویان کمیته امداد 500 هزار تومان و حدود درآمد ماهیانه آنان از برق تولیدی خود 730 هزار تومان خواهد بود.
دلپسند تاکید کرد: سازمان بهزیستی نیز به موازات کار، مددجویان خود را معرفی و ساز و کارهای لازم را پیگیری کند تا گستردگی کار وسیع تر و آثار خیر و برکت آن در جامعه مشهودتر شود.
در حال حاضر 33 هزار خانواده در خراسان شمالی با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که بیش از 47 درصد از این خانوارها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.