نقی کاظمیان چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سال گذشته میانگین تولید عملکرد در هر هکتار، 2 هزار و 300 کیلوگرم بود که این میزان امسال به 2 هزار و 750 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: برداشت پنبه از6 هزار و 300 هکتار اراضی خراسان شمالی به عنوان استانی که با کیفیت ترین پنبه تولیدی کشور را دارد، از ابتدای هفته آغاز شده است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود از این میزان 17 هزار و 640 تن پنبه برداشت شود.
وی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت و میزان تولید پنبه در سال جاری نسبت به سال گذشته در استان خراسان شمالی گفت: سطح زیر کشت پنبه در سال گذشته، پنج هزار و 300 هکتار بود که از این میزان سطح، 12 هزار و 190 تن پنبه از مزارع این استان برداشت شد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی توزیع 150 تن بذر دلینته و انجام کشت مکانیزه، شرایط اقلیمی مناسب و مبارزه با کنترل آفات را از جمله عوامل افزایش تولید پنبه در این استان برشمرد.
کاظمیان گفت: قیمت خرید تضمینی پنبه در سال زراعی جاری به ازای هر کیلوگرم، 31 هزار و 964 ریال و قیمت توافقی 32 هزار ریال است که تجار و بازرگانان بیشتر با قیمت توافقی پنبه را خریداری می کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین مناطق عمده کشت پنبه در خراسان شمالی، مانه و سملقان با 5 هزار هکتار است افزود: بعد از آن جاجرم و اسفراین می باشند که تمایل کشاورزان به کشت پنبه بستگی به قیمت وش در سال زراعی جاری و قیمت محصولات رقیب می باشد.
به گفته وی کشت پنبه در خراسان شمالی از نیمه دوم فروردین ماه و برداشت آن از نیمه دوم مهرماه آغاز می شود و تا آذرماه ادامه دارد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.